Friday, March 22, 2013

Tahan dari terlelap

Assalamualaikum...

Semalam petang beria tak nak tidur ptg...mata berat sebab malam sebelum tu tidur lewat...ada masa memang macam tu..pusing sana sini mata terbeliak lagi...huh

So melayan la mata ni buat sikit keja yang dah lama duk tangguh...kemas brooch...buang yg dah patag jarum tu...clear sikit bekas tu...
Jumpa la gelang2 crystal yg beli kat sabah dulu...banyak yg dah putus...



So cepat cepat la cari tali tangsi jadi laaa gini



Buat 100 biji...senang nak zikir Asma ul Husna...boleh ulang ulang jadi beratus ratus....chewahhh

Saya sedang mencari alat elektronik yg kita boleh tekan sambil zikir so akan terpampang nombor kat skrin tu...kecik je benda nya...pernah nampak orang guna utk berzikir
Kira mcm tasbih elektronik la kannn

Ada sesapa yang tahu mana nak beli tak?

For the time being...i am happy with my tasbih crystal ni...suka sebab colourful....hihii

Terima kasih singgah ya...

Jumpa lagi...daaa

* selamat bercuti pada mak mak yang jadi drebar ...mcm saya laa...boleh rehat sikit kannn :)

posted from Bloggeroid

13 comments:

Nai @ TPJ said...

Lawa tu.. Buat pjg sket lg bleh tukar selang-seli jd rantai..

saniah said...

Nai....tq...hehee tu la kaan....ingt mmg nk buat lg...ish kena g KK la plak...sana murah sesgt...brp rgt je crystal mcm ni tau......

Lydia Miza said...

Cantik tasbih akak!

n O e s u h a i m i said...

noe pun duk nak beli alat elektronik tu...tp x g cari pun lg....rajin akak menyambungkan semula..klu noe...dah dlm tong sampah la..heheh

Dinas Aldi said...

Saya pun dah lupa mana saya beli tasbih elektronik kat mak saya dulu. Tapi mula2 ja dia pakai, peh tu dia balik pakai tasbih & sepit baju pun dia guna jugak untuk tanda dah berapa ratus dia baca. Satu sepit baju = seratus. Hehe.

saniah said...

Lydia miza....tima kasih...tu semua gelang2 yg dah putus..sayang la tengok sepah sana sini..senang je pun membuatnya...hihii

saniah said...

Noe.....sayang la noe...akak suka beads.... Nak buat gelang tak pandai...so buat je mcm ni...mudah kann :))

saniah said...

Dinas/cikgu....oya ka?? Pasai apa mak cikgu tak mau guna dah...habih bateri kot...
Guna sepit baju?? Hahahaaa
Tapi baguih la idea tu...kak nk buat juga la kan...tapi tak guna sepit la..hehehe

Kesuma Angsana said...

rajinnnyer... hasil yg cantik pulak tu!

dela said...

rajinnya!

saniah said...

Kesuma angsana.....tq..tak de la cantik sgt :) brg recycle ni

saniah said...

Dela....takla rajin sgt pun..kadang2 je datang angin rajin ni
Salam kenal ya
Tq sudi singgah sini :))

NinaAz said...

Salam kenal bloggers. Jemput join GA nina yea ♥