Saturday, November 3, 2012

hari ni 3hb...kami mengingati hari kami......:) :)

Assalamualaikumwarrahmatullah......
 
3hb November 1990....lamaaaaa dulu saya diserahkan oleh arwah ayah (moga ruhnya dirahmati Allah...) kepada seorang lelaki...pilihan saya sendiri ( akhakk...) ....umur saya muda sangat masa tu baru 22 tahun malah pihak adik beradik suami pun macam takut nak pinang saya sebab duk ingat mak ayah tak bagi....depa memang kawin pada usia melebihi 25tahun jadi macam umur saya ni depa rasa ter amatlahhhh muda sangat...he he he...
 
tapi pahaman mak ayah lain...daripada duk ke sana sini berdua an je biarlah kami di kawin kan...yo lah kan..kerja pun se ofis...macam macam boleh jadi....kan ke iblis tu dah bersumpah nak hancurkan dan sesatkan umat nabi Adam alaihisalam kan...
 
Alhamdulillah....saya selamat di satukan pada hari tersebut....
 
Dan hari ni genap 22 tahun kami bersama...susah senang tetap berganding bahu ...saling membantu dan menangis dan ketawa bersama....InsyaAllah moga diberi Allah iman yang tebal...semangat yang kuat bagi mengharungi kehidupan yang seterusnya ini...
 
Sesungguhnya ujian dari Allah itu menguatkan iman...ujian itu adalah hadiah dari Allah..kami redha....
 
Mungkin husband tak membaca nukilan ini...namun saya suka meng iya kan yang dia lah yang banyak mengajar saya erti sabar dan tabah...dan sekarang saya sedar...setiap jodoh yang di beri Allah itu adalah pilihan terbaik buat kita cuma kita ni sebagai manusia yang serba kekurangan suka memandang kelebihan orang lain daripada berusaha memperbaiki diri sendiri....itu yang saya sedar....pendapat saya ...diri saya...
 
Kita ni manusia yang baharu..sering berubah ubah...bagi saya life is about choices.....we choose our path..wheter we want the right path or the wrong one...Allah guide us and sometime He gives a a clue but being human we tend to ignore....ask Allah for guidance...ask Allah to show us the right path....InsyaAllah He will....jangan paling kan diri dari Nya...Dia sentiasa ada..Istikarah...Hajat..Taubat...segala gala nya ada untuk kita...lakukan selalu dan istiqamah lah....pastu tawakkal...redha...
 
Bukan nak mengajar...cuma menyatakan ....bukan saya pandai sangat tapi kehidupan mengajar saya mempermudahkan segala nya...saya terima kesusahan dan kesulitan dengan doa kepada Allah supaya saya sabar dan kuat...saya iring kan juga dengan senyum dan tawa walau dalam hati berderai air mata....jangan bagi orang tahu sebab orang tak paham...cuma Allah yang memahami jadi just share dengan Dia...:)
 
Hingga kini....bila kami dalam kesusahan sering kami gelak kan diri kami...tak tahu lah kenapa...laughing is a good medicine kot :) :)
 
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
Untuk kami....selamat ulangtahun perkahwinan yang ke 22 tahun....semoga berterusan keberkatan dan rahmat dari Allah kepada kami....ameeeeenn
 


Betul kan....????


 
Ada lawak sikit...... :)) faham tak?? tengok kat tingkap rmh dia....:)

 
sampai ke malam dia cuba nak ingat tarikh anniversary dia....kihkihkihhh



*gambar2 dari google...lupa nak mentioned tadi...hehehe

Terima kasih kerana singgah....jumpa lagi ya

*****************************************************************


P/S.....terima kasih meninggalkan komen dalam post lalu....saya cuba mengunjungi blog kawan kawan yang telah meninggalkan jejak di situ....

Terharu jugak bila saya tengok ada juga pembaca yang meninggalkan komen walaupun blog tak di update...thank you soooo much...nanti kita update selalu k...tunggu laa

terima kasih atas doa doa untuk ain khadeeja ya...moga kedua ibubapa nya diberi ketabahan yang kuat menghadapi situasi begini...juga pakat lah kita berdoa agar ain terus sihat....sekarang ni sejak buat surgery tu dia mudah pulak dapat lungs infection...yang terbaru ni dia mengalami deman yang tinggi dan berkahak...mama nya bawak ke gh klang terus di masukkan ke icu...

ketika saya menulis ni..ain masih di sana..keadaan agak baik dari hari jumaat tu..keputusan doktor meletak kan ain terus ke icu memang tepat...sebab dapat mengelakkan dia bercampur dengan budak budak lain...dan juga pelawat pelawat yang ramai....risau kan jangkitan lagi kan

Saya pernah katakan dulu yang saya ni kalah dengan kesedihan...tambah tambah melibatkan sakit sakit begini...apatah lagi budak budak yang terkena..tak kira anak sendiri...anak sedara atau anak orang...saya cuba duk jauh jauh sebab kalau dekat saya mesti menangis...tak baik kan...

Orang sakit perlukan kekuatan...malah ibubapa dia pun begitu..kalau datang orang cengeng macam saya ni...hapah pun tak boleh pakai..he he he
Tapi nasib baik juga masa menunggu kat ijn hari tu ...saya kuat...dapat jugak lah bergurau

Terharu saya dengan couple cina ni...anak dia pun masuk kan shunt juga tapi takde complication macam ain selepas operate tu...tu pun si ayah datang kat kami..." minta tolong minta pada tuhan ya bagi anak kita sihat "...sambil sebelah tangan pegang dada dan satu tangan tunjuk ke atas....kala ini semua agama berpegang kuat pada doa...memang ya...doa yang dibuat ketika hati luluh dan hati sedih memang berkat....Allah mendengar keluhan kita...Insya Allah

Pada semua kanak kanak yang sedang sakit kronik...sama sama lah kita doakan mereka segera sembuh...dapat menjalani kehidupan macam kanak kanak yang sihat yang lain...apatah lagi untuk kedua ibubapa...kuatkan hati dan semngat kena kuat...Moga ALlah sentiasa bersama mereka ....ameeennn


14 comments:

Dinas Aldi said...

Selamat menyambut ulangtahun perkahwinan ke 22, kak Saniah. Wahhh, menikah umoq 22 tahun & sambut ulangtahun perkahwinan ke 22 di tahun 2012, cantik ja nombornya :)

Waktu kita atau insan terdekat di hati sakit, kita memang sangat memerlukan doa & sokongan moral dari keluarga, saudara mara & kawan2. Semoga Ain Khadeeja dilindungi Allah SWT selalu.

azieazah said...

Selamat ulangtahun perkahwinan SANIAH! Happy anniversary!

Semoga perkahwinan terus sejahtera rukun aman damai...

Sekali letak la gambar kahwin U! nak tengokkkkk....

saniah said...

CIKGU/DINAS.....ya lah..kak baru terperasan kalau cikgu tak habaq memang tak perasan...hikhik..:)
terima kasih cikgu mendoakan ain..sama2 lah kita naa.. :)


AZIEAZAH...
uuu...terima kasih terima kasih
gambar kawin i...ya Allah..muka budak tu? ha ha ha...nanti la kalau ada scanner i buat n pm kat u k..:) :)
tima kasih sekali lagi.. :))

Zaitun said...

Happy anniversary buat saniah semoga bahagia disampai suami dan hidup berkekalan sampai bila2.

Buat Ain Khadeeja semoga segalanya dipermudahkan dan cepat sembuh.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salma kak...wish kat Blog lak:)

HAPPY ANNIVERSARY yg ke 22 tahun.Bukan mudah tuk mengekalkn kebahgiaan hingga ke usia itu.Semoga akak terus bahgia disisi suami trsyg & anak2.
Semoga akak sekluarga jg tabah...demi Ain.Aminnnn

saniah said...

KAK ZAI...
terima kasih kak zai..doa kan kami dan ain sama...:) doa saya sama untuk akak :)


ATIE SAYANG....
terima kasih atie..:)
betul tu atie..sama samalah kita doakan yang terbaik utk ain..:)

Nai @ TPJ said...

Happi Anniversary, kakak.. Tahniah & Teruskanlah Bersabar... Moga Allah Permudahkan Segala Urusan, Perkenankan Segala Doa.. Love, Nai.

inazamri said...

semoga berkekalan kebahagiaan akak dan asben hingga ke syurga.22 tahun dah ye.semoga ain sihat hendaknya.

saniah said...

NAI@TPJ...
terima kasih nai...atas doa doa ya :)


INAZAMRI...
terima kasih dik..:)
sama samalah kita berdoa ya

Nur-nba said...

Happy 22th Anniversary kak..Semoga ikatan perkahwinan yg dibina berkekalan hingga ke akhir hayat.. Tahun ke-22, satu tempoh yg cukup matang.... Kami doakan kebahagiaan akak dan suami.

Moga Ain cepat sembuh seperti sediakala.

h a p r a q said...

Bess nya Kak Saniah...dah 22 tahun kahwin..kekal bahagia...Tahniah Kak..Moga berbahagia selamanya...Saya pun berharap jadi macam Kak Saniah...

Untuk Ain..InsyaAllah...semoga Ain cepat sembuh..

saniah said...

Nur-nba...
Terima kasih nur...sama sama lah kita berusaha moga Allah mmberkati usha kita itu
Terima kasih atas doa nur :-)

saniah said...

Alhamdulillah...agaknya berkat sabar la kot yg blh ke 22 thn ni..:-)
Kdg kita kena beralah ada masa kita kena bertegas...ingat beralah tak semestinya kalah...:-)

Kesuma Angsana said...

selamat ulangtahun perkahwinan ye moga kekal bahagia selamanyer