Tuesday, September 18, 2012

lama menyepi

Assalamualaikumwarrahmatullah

Apa kabar kawan kawan dunia maya..? Harap semua sihat dan menjalani kehidupan masing masing dengan lancar...ehhh macam tak kena je intro...:)

Sebenarnya saya duk ting tong dengan ubat ubat ni...demam dari khamis hari tu...hari ni ada kurang tapi batuk menjadi jadi pulak...perit nya tekak...pikir pikir kan dah lama saya tak sakit gini..betul...saya dah lama tak kena demam dan batuk selalu kalau kena pun sakit kepala dan selesema akibat habuk..yang setiap satu tu saya memang dah siap ubatnya..tapi bila kena batuk batuk ni...aduhaiii memang kalah betul..takde ubat yang sesuai jadi tahan je lah duk kong kong tu...tidur pun tak lena kan..tak suka sangat

Ya lahh kita ni bila di uji dengan sikit sakit mula la rasa down sangat...macam dah tak boleh nak jalani kehidupan seharian konon..tapi bila tengok orang lain yang duk sakit terlantar bertahun tahun..keluar masuk hospital..hemm macam mana rasa diaorang? kehidupan mereka yang dah tak normal..makanan mereka ada lah pil pil yang di prescribe oleh doktor...baru lah rasa insaf...sesungguhnya saya rasa bersyukur kala sakit ni saya tetap ingat diri...ala sakit sikit saja kan..kata lah macam tu..so rasa sakit tu hilang macam tu je..

Saya masih mengikuti dengan setia pada blog encik abil yang setia dan tabah mengharungi kehidupan dengan mengurusi isteri tersayang nya yang dah setahun lebih terlantar akibat brain damage kesan dari sakit asma yang dideritai nya..

Ya Allah...tiada kata kata yang dapat di rakam kan untuk menyatakan rasa dihati..rasa simpati..macam macam rasa..cuma disini saya hanya dapat menghulurkan doa moga moga gee kembali sembuh dan sedar...InsyaAllah..kuasa Allah itu hanya Dia yang tahu kan kita hamba2 nya ni hanya dapat berdoa agar Allah permudahkan segala nya

So itu je lah nak di isikan di sini...dah lama tak menulis rasa kekok pulak...InsyaAllah saya akan menulis lagi

Terima kasih kerana singgah...jumpa lagi ya

17 comments:

MulutPayau said...

Assalamualaikum kak...

ye lah kak, lama akak menyepi...semoga akak cepat sembuh ya...

azieazah said...

Saya pun rasa down sangat kebelakangan ni.

apapun semoga U cepat sembuh. Tapi batuk ni memang lambat dan sangat mengganggu, kan? Sabar jerlah...

Unknown said...

As salam Kak Saniah,

Moga cepat pulih & bersemangat & ceria seperti sedia kala... Saafakallah...Marya pun jarang juga update & BW skrg... baru elok demam batuk selsema on off on off... Alhamdullillah, moga2 sakit yg ditanggung mengurangi dosa2 kecil kita semua... Ameen... Take care kak :))

Kakcik Seroja said...

Assalamu'alaikum Saniah.

Teruskanlah menulis kerana sedikit sebanyak ia akan menjadi terapi yang baik buat kita. :)

saniah said...

MP/INA....Waalaikumsalam....tu la kan...rindu jgk ni ...tq ina..akak pun doa begitu jgk :-)

saniah said...

AZIEAZAH....memang pun..sakit tekak ni kan ..ishh gatal pun ada gak..sabo je lah :-)
Selalu i jengah blog u...meriah jgk dgn cerita :-)

saniah said...

MARYA YUSOF....ameeeenn..hendaknya begitu lah kan..
Akak harap dan doakan marya pun sihat kembali ya..sedih la kalau sakit2 di perantauan ni..kesian..marya pun kena sabar bnyk2 ya...:-)

saniah said...

KAK CIK.....waalaikumusalam...iya la kakcik..bila menulis rasa lega sikit kan..:-) tq kakcik

Mama Gee said...

aslmkm..dtg jenjalan kt sini...lama rs tak singgah sini....harap by now kak dh ok yea :)

Zaitun said...

Lama menyepi... kak Zai ingat pergi luar negara kihkihkih...

Semoga batuk saniah cepat sembuh.

kak Zai cuba clik blog encik abil tapi tak dapat.

Dinas Aldi said...

Saya doakan semoga kak Saniah segera sembuh. Memang sedih bila badan tak sihat, saya pun demam jugak lepas raya haritu. Makan ubat betoi2 & rehat, jaga diri na.

saniah said...

KAK ZAI....huii harap masin la mulut k.zai...dpt saya p oversea heheee mmg tringin sgt..doa2 yaa

saniah said...

Mama gee.....alaa mai la singgah selalu pun tak pe..takdak tol rmh akak ni hehee

Unknown said...

Betul betul kadang-kadang bila am down atau sakit, am pergi hospital tengok orang lain yang lagi teruk dari kita tu, terasa sebenarnya sakit ni takla seteruk yang dirasai orang lain, ada yang koma, ada yang kene pakai incubator, ada yang tiap-tiap hari kene cucuk jarum.

sekadar satu coretan said...

Saya pun tak sihat kak..rasa pening..sakit kepala jer..
Mcm mana dengan anak akak suhaila..peksa baru2..anak saya pun ada ambik peksa upsr jugak..semoga akak dah sembuh yee..

nOe suhaimi said...

batuk dulu bukan macam batuk skang..batuk skang mmg la lambat baik...mesti kena ambik antibiotik...itu pun lum tentu baik...kalau saya kena, strepsil dengan fisherman kena selalu ada...kena pantang makan sikit...apa2 pun semoga saniah cepat sembuh...

saniah said...

ARHAM...betul tu cakap arham..sakit sikit2 mcm ni sabarje kan..:)
tq sudi singgah sini :)


AINNORAINI....ye ke ain? akak dah sembuh sikit ni..harap ain pun dah sihat ya..kalau sakit semua kerja tak jalan kan? :)


HAPRAQ....TQ ...sekarang dah sihat dah...Alhamdulillah..akak dah tua ni memang taknak ambik antibiotik dah..hehe biar lah badan baik sendiri..:)