Monday, July 16, 2012

terima kasih semua dan...menyambut kedatangan nya... :)

Assalamualaikumwarrahmatullah...

Terima kasih atas komen2 yang dah diberi pada entry yang lepas...terharu sangat sangat bila ada pembaca yang turut mendoakan yang baik baik untuk saya dan anak anak...terima kasih you allsss.... :) :) saya amat amat berterima kasih ...berkawan di alam maya lebih terasa rapat dan setiap patah perkataan yang di tulis di ruangan komen ni memang terasa dihati keikhlasan dari sahabat2 semua...terima kasih ya...doa yang diberi doa juga yang saya balas kepada sahabat sekalian...kasih yang dihulurkan maka kasih juga yang saya layangkan pada sekalian ....moga ikatan ukhwah diantara kita berkekalan ya...

Nak share sikit... :)

betul kan...?





*Sumber dari google...

************************************************************************

Minggu depan InsyaAllah hari sabtu kita akan menyambut kedatangan bulan mulia..bulan indah..bulan beribadat...Ramadhan..saya suka Ramadhan...setiap hari bermula dengan penuh ceria..rasa hati yang penuh keriangan dan sentiasa menyediakan masa untuk meneliti bait bait perkataan dalam terjemahan Al Quran saya...saya mahu cuma berkurung di dalam rumah sepanjang hari...

Namun itu cuma angan angan je kan...mana mungkin dapat berkurung dalam rumah je..kena jugak keluar ke kedai..ambik anak..balik rumah kejap rehat pastu keluar lagi hantar anak ke tusyen then masuk rumah lagi siap siap masak serba sedikit untuk berbuka then keluar lagi ambik anak...dan bermula lah meredah jam di jalan raya sebab setiap petang bermula 5 petang orang ramai dah berkerumun di PARAM....hemmm termasuk lah husband...suka sungguh dia ke sana..everyday..betul..saya heran la tak penat ke

Ada juga saya terbaca di blog kawan kawan...ramai yang tak sokong PARAM...memang betul...makanan kat PARAM ada yang tak segar...tiba je time berbuka..dah rosak..basi..berbau..ishhh saya pun pernah terkena..betul..saya pun tak sokong PARAM...kadang kadang tu terkejut jugak dengan sikap peniaga kat PARAM ni...ada yang sombong tau..macam tak heran lah dengan duit kita..kau nak beli beli lah..tak nak sudahh..ehh boleh gitu pulak..melampau...muka tu memang lah jangan nak harap dia sedekah senyum kat kita...puasa teruk sangat ka? hemmm...tak semua peniaga la kan..di antara nya je...:)

Tapi husband tak serik ke sana...masa bulan ni lah dia hari hari nak nasi tomato...nak nasi bryani...ada kawan saya kata kenapa tak masak je...tapi husband saya kata tak payah masak..dia makan satu pot pun tak habis..baik dia beli je...heheee....husband the best lahhh :)

Saya tak makan nasi bila berbuka..cuma makan kurma dan kuih sikit sikit..nasi cuma makan waktu sahur...iyaaa...betul..ramai orang kata time sahur takde selera nak makan kan? hemm...saya tak lah pulak..siap bertambah tambah lagi...hah kena pula ada ikan tenggiri jeruk goreng dengan cili merah dan bawang...perghhh...memang 2..3 pinggan makan..betul!!!

Kalau tak pekena nasi time sahur nanti dalam pukul 10 saya mula lah rasa macam kat atas kapal ...terumbang ambing..heee...so baik isi minyak penuh penuh time sahur...

Kita orang memang makan berat time ber sahur...tak pernah pulak kami ber sahur dengan roti...nak nasi juga..tapi bila time ifftar...ikut selera masing masing...zulaikah dan suhaila memang menolak nasi...saya pun..tapi hakim dan abah nya memang makan nasi...ishh orang lelaki kot..berselera selalu

Ishh....memang tak sabar nak sambut Ramadhan..kemeriahan terawih nya...saya tak tahu lah kan...bila bulan Ramadhan je suasana seharian tenang je kan...kalau di hari hari di bulan lain tu terasa laju dan sesak lah rasanya tapi di bulan ini...segala gala nya bergerak dengan tenang...ishh tak tahu lah nak jelas kan macam mana...memang saya ni fail lah nak jadi novelis...memang tak pandai nak jelaskan betul betul...

Okay lah...itu je nak cerita ...tak habih habih cerita tentang diri dan keluarga...welll nama pun blog my life..my love....and me...haaa....meluat tak?...jangan aaaa...walaupun blog bercerita tentang diri sendiri namun saya menghargai anda semua sepenuh hati...kalau tidak mana mungkin saya selalu menyinggah menyibuk kat 'rumah' you allsss......

Terima kasih kerana singgah...jumpa lagi yaaa... :)

8 comments:

inazamri said...

saya pun tak sabar menantikan Ramadhan.Rasa mcm nak tiru akak la..time berbuka taknak amik nasi,tapi ntah boleh ke tak saya ni .PARAM lak kalau tingin nak nasi tomoto ke or nasi ayam je saya pegi.Pastu ada la beli kuih sikit2.Tapi kdg2 sgt la.Saya lebih suka beli kuih dgn jiran2 yg berniaga berdekatan rumah sbb lebih dijamin kesedapan dan kualitinye.

Dinas Aldi said...

Saya dulu2 ada jugak ke param tu tapi ini dah 3 tahun tak pi lepas kena keracunan makanan 2 kali di bulan puasa. Dahla posa seharian, lepas bukak posa, keracunan pulak. Letih muntah & cirit, sampai takdak apa nak keluaq lagi dah pun dok la huwek2 di bilik ayaq, adoyai..

Tapi bukan bermakna tak membeli langsung di bulan posa tu, heheh. Cuma tukaq strategi, bila teringin, pi beli kat restoran yg memang kami kenal & biasa makan di bulan2 biasa. Makanan pun dah tau sedap & bersih, insyaallah. Selain dari tu, masak jalah.

NzA said...

tinggal bbrapa hari lg nak puasa....rutin sy akn brubah...lbh byk rehat cz semua kt rumah ni dh puasa.....

W.pn PARAM bbrapa langkah dr rumah ttp hnya 2X je sy jejak ke sana...suami n anak2 amat2 xsuka mknan yg dibeli..jwbnya trpaksa la kena masak utk mrk......

makchaq said...

Makchaq pun jarang sangat pi PaRam.

Tahun ni lagi tak pi la kot pasai hat besaq2 tengah cuti masa posa ni... boleh masak sama2..
Kesian kat pakchaq la dia dok jauh..
Tahun lepas dia buka ngan sahur kat masjid saja selalunya...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam kak saniah. selamat menyambut ramadhan kak. betul juga tu kita tak mkn byk sbb tu beli je.blh beli beraneka. tp bila basi tu yang angin tu

saniah said...

inazamri....samalah akak pun..pi param ni kalau nk cari kuih yg susah nak dapatlah..buat sendiri banyak sgt...membazir pulak..bila beli terkena yang rosak..lagiii membazir dan sakit hati kan.. :)


cikgu....kak pun duk beli lauk kat satu resto ni..laa tahun ni dia tutup pulak dahh...tu yg tak tau nak cekau mana...heeeehee...kena masak jugak lah nmpk gaya..


NZA.....akak ni kat rumah tgl 3 org je...masak sikit je...goreng ikan 2 ekor pun belum tentu habis.. :( sunyi laa


makchaq....syok la anak2 semua ada masa posa ni...memang lega banyak la mak depa..heheee anak dah besaq blh tolong kat dapoq pastu idea nak makan pun ada lah juga..takpa depa blh masak sndr..
kesian jgak kat pakchaq...takpa lah ni dugaan.. :)


MIZA....kalau ramai elok masak je..tapi bab kuih tu yg tak larat nak layan...sorg nak itu sorg teringin ini..hehehe meriah lah miza thn ni dpt merasa berpuasa di malaysia...sure bdk2 seronok tu :)

Mama Gee said...

kita cuba buat mana yg terbaik dan termampu kak...smeoga Ramadhan kali ini tidak kita persiakan :)

h a p r a q said...

setakat ini belum lagi pergi ke param...kalau pergi mesti ada pembaziran..mcm2 nak beli...sudahnya tak makan..mmg akan cuba elak ke param...masak jer..walaupun letih...tapi lagi rasa puas hati...

bess nya..x makan nasi masa berbuka..kalau la boleh mcm tu..cepat la saya kurus..hehehe...nk cuba jugak la..

selamat berpuasa..