Saturday, July 7, 2012

Allah itu maha mendengar....

Assalamulaikumwarrahmatullah....

Kan entry sebelum ni saya berkias tentang kerinduan pada anak anak yang di perantauan ( ishh macam lah pi oversea kan....) dah nama pun anak kan..20tahun lebih kita duk tengok muka diaorang....muka bangun tidur dengan air liur basi nya ( tu hakim lah ) muka muncung kalau kena leter dengan mama sebab tak tolong basuh pinggan kat sinki ( tu zulaikha lah )...muka merajuk sebab kena tarik hp ( tu suhaila...) bila tak de diaorang ni memang terasa sangat lah...nak pulak saya ni memang duk kat rumah 24 jam...ada saya ceritakan pada cikgu cikgu dinas....yang saya ni bila datang angin teringat sangat kat diaorang ni saya akan masuk bilik salah sorang ni dan berbaring atas katil dia...tengok baju baju dalam almari dia...hemmm itulah rasa hati seorang ibu....anak anak permata hati..pengubat luka...menceriakan hidup kita kan kan?

Dah tu petang tadi dapat sms dari si hakim....bagi tau nak balik 20hb nanti...
Tersedu saya....Allah maha mendengar doa dan luahan hati seorang ibu kan...memang hebat kuasa doa ini...Allah mendengar doa saya...! Alhamdulillah....Alhamdulillah...Alhamdulillah....syukur syukur syukur

Moga hakim selamat sampai ke rumah ya...mungkin kawan kawan pun ramai yang balik nak sambut hari pertama Ramadhan ni...tak kira lah perjalanan dekat 6 jam pun..saya yakin hakim memang tak kisah pun asal kan dapat berpuasa kat rumah dan yang pasti nyaaaa dia dapat tidur seharian la nanti...huh

Saya yakin zulaikha juga akan balik...Insya Allah....moga Allah perkenankan ya

Itu je nak cerita...hati berbunga bunga...duk plan ni nak masak apa iftar nanti pada hal sekarang baru 7hb....hehe ada 13 hari lagi daaaa...tak sabar betul

So you alls....jangan lah serik berdoa....doa doa doa dan berdoa lahhh....Allah akan memberi...cepat atau lambat je Dia mesti bagi...

So terima kasih kerana singgah...jumpa lagi ya :)


p/s  sekarang baru tahu dan memahami apa makna "dalam hati ada taman" masa bercinta dulu pun tak gini... :)

Sini ada nukilan yang saya dapat dari kawan2 FB...entah la mana diaorang ambik saya cuma share je...tapi amat suka isi kandungan nya...so nak share juga kat sini.....hayati lahh ya :)

20 comments:

Tak Pe Je ~ TPJ said...

Kuasa Minda & Doa..

Marya Yusof said...

As salam kak,

Doa ibu mmg mujarab & cepat diperkenankan ALLAH, Marya yakin anak2 akak juga pasti merindui ibu mereka... Rindu masakan, air tangan ibu tiada bandingan... sentuhan ibu bak sutera, mendamaikan :))

Suka juga dgn kata2 magis tu... so sweet & meaningful :))

rieda_ffya said...

terharu bace..sy pon teruja melihat anak2 membesar depan mate..

Hanis Azla said...

Subhanallah.. kuasa berdoa yang bersungguh2 itu besar sangat kan kak.. Alhamdulillah.. seronoknya nnt anak2 akak semua ada waktu awal ramadhan.. suka juga dgn kata2 tu.. setuju sgt2..

Murni Alfathunnisa said...

salam kenal dari saya kak.

alhamdulillah..terubat kerinduan seorang ibu..anak nak balik sambut ramadhan sekali... :-)

Zaitun said...

Doa dari ibu tidak ada penghalang.

InsyaAllah anak2 saniah tidak akan melupakan segala jasa2 ibubapa mereka.

Adylia Qarissa said...

kalau mak dkna pandai buat entry kat blog mesti dia akan taip entry seperti nie ;p

saniah said...

Betul tu tpj :-)

saniah said...

Walaikumusalam
Mgkn sbb akak ni dh makin tua kot tu yg duk teringat kat bdk2 ni or maybe jgk sbb dh nk ramadhan :-)
Tq

saniah said...

Rieda_ffya.... Tq just sharing rasa je ;-)

saniah said...

Hanis azla....harap2 tu diaorg selamat sampai kat rmh lah.. Tq fea :-D

saniah said...

Murni Alfathunnisa
Salam dr akak jgak...terima kasih tgglkan jejak ya...moga ikatan ukhwah kita berpanjangan ya
Tq... ;-)

saniah said...

Kak zaitun..
Terima kasih kak...itulah yg kita ibu2 ni harapkan..moga diorg jugak sentiasa diokan kita setiap masa ya

saniah said...

Dkna....buatkanlah satu blog utk mak dkna...nnt anty jd follower dia :-D

MulutPayau said...

Alhmdulillah kak....terubat rindu bila anak2 di depan mata..tak sangkakan......

Terharu sangat bila baca ntry ni......

Dinas Aldi said...

Alhamdulillah, Dia sentiasa mendengar, tambah pulak perkara baik gini insyaallah dimakbulkanNya. Bertuah anak2 kak Saniah, belum sampai rumah lagi mak dah fikir dah nak masak apa jamu depa makan :)

saniah said...

Ina....mmg teringat sangat sbb bulan puasa kan...kesian kat diaorg la..mkn tak menentu..dpt tau balik mmg happy laa :-)

saniah said...

Cikgu....pikir nk masak pun biasa2 ja taklah beriya sgg janji masak yg depa suka..dah tu nk ambik peluang beli baju raya skali..;-)

Mak Wardah said...

salam. saniah,
memang itu naluri seorang ibu...anda ibu sejati

makchaq said...

Mak memang selalu ingat kat anak2 kan.. Seronok bila anak nak balik kan....