Sunday, July 1, 2012

sedekah...

Assalamualaikumwarrahmatullah.....

Dah ahad...saya ada masa pulak di hari minggu ni nak update blog.... :)

Ni saje nak share sesuatu...yang memang dah semua orang tahu tapi ...emm tak kira nak bagitau jugak....tak kisah la kan..



Hah tak dek surprise nya pun...

Satu hari tu saya ke satu kedai ni...dari kereta saya berselisih dengan sorang kakak ni...dia senyum...saya senyum balik sambil duk pikir kat mana aku jumpa kakak ni? Dia kenal aku ke? tak pe saya balas je senyum dia....:)

Tanya jugak kat suhailah...bedak mama putih sangat ke? tudung mama senget ke? mana lah tau....tapi duk pikir pulak tak kan lah ada orang yang mempersenda dan mengejek kalau kita tersilap dalam berpakaian kan..ishhh ada ka sangka macam tu kan...tak baik tau.

Pastu kat dalam kedai pun gitu...jumpa 2 orang ladies yang bila nampak saya je dia orang pun senyum jugak.....heran gak sebab selalu nya saya yang suka senyum dulu....aishhhh tak leh jadi ni...dia orang dah beat me...!!!!!

Hah itu je lah nak cerita.... :)

Jadi dipendek kan cerita ni lah kan...senyum lah selalu walaupun masa kita senyum tu orang tak balas tapi percaya lah satu hari nanti tanpa anda sedar ramai yang memberikan senyuman pada anda tanpa perlu anda memula kan dulu.....saya memang RATU senyum aka sengih..... :) :)) tak kira dengan sapa...bila berselisih mesti saya pandang muka dia dan senyum...tapi kalau selesih dengan org lelaki takde lah...kena lah lower kan your gaze yer ladiesss.... :))

Its a Sunnah and its free....dapat kawan pulak tu...so apa guna nak sombong2 masam muka? nanti dah la cepat tua..dan pulak orang lari dari anda...ya lah sapa nak tengok muka masam dan monyok.....ada masalah pun hati rasa lega dan tenang sebab Allah beri berkat atas senyum anda pada orang lain...mengembirakan hati orang ....itu pun sedekah jugak kan.....

Hemm ok lah..happy weekend everyone....saya nak keluar carik barang sikit untuk suhailah...kesian dia baju2 dah banyak yang kecik dan lusuh...hemm ni lah jadi nya bila mak tak bekerja kan...kena tunggu hubby apa apa pun...dulu dulu masa kerja sentiasa abang dan kakak berbaju baru...ni si kecik ni memang penyabar betul...sayang anak mama...si hitam manis... :) luv you...and your sister and brother tooo

Okay dah melalut ke laut...

See you in any other days....terima kasih kerana singgah...jumpa lagi ya

14 comments:

♥MAMASYAZA♥ said...

sama gak cam akak, species suka sengih, yang penting sengih kita tu ikhlas dari hati

Unknown said...

As salam Kak,

Setuju sgt dgn kata2 akak tu... Senyumlah seindah suria, insya'ALLAH stress-free... ;)))

Dinas Aldi said...

Saya pun suka senyum gak tapi kekadang tak berbalas, ohh sedihhh! Yg herannya, kat lelaki mau pulak dia senyum simpul, kat saya dia tak mau senyum, apa pasai. Takpalah, saya tak rugi pun cuma sakit hati ja sikit sebab senyum tak mendapat balasan, kehkeh.

MulutPayau said...

Saya pun jenis yg suka senyum...tapi mudah terasa kalau kita senyum orng buat tak tahu....

Nai @ TPJ said...

Dinda selalu senyum kat kanda... Ngeh3x..

rieda_ffya said...

hihi...sokong penuh...senyum tu buat kite cantik berseri..sejuk mata memandang..

saniah said...

Heee....ye ke? Samala kita species sengih...janji tak sakitkan hati org kannnn... ;)

saniah said...

Waalaikumusalammm
marya....senyum akak ni mcm matahari pg...mnyinar hidup..ishh mcm iklan ubat gigi kan heee

saniah said...

Owh cikgu..jgn risau yg species cuma senyum kat kaum adam tu pasal..tujuan dia keluar rmh cuma nk ct teman hidup tu haaa...kita ni nk cari kawan senyum je kan
Takpa biaq kat dia...satg dia kena serang dgn mem besaq baghu dia tau...bersimpul ke tak senyum dia tu...kehkehhh

saniah said...

Takpa cikgu ina...teruskan mmberikan senyuman mu..nnti dia balas lahh :)

saniah said...

Kanda tahu... ;) tq ...kanda dah balas senyum dinda tau...ada nampak tak? ;)

saniah said...

Akak tahu sgt rieda suka senyum tu pasal your are so pretty... :)
Keep on smiling dik..

Mama Gee said...

senyum tu perkara paling mudah nk buat...tp kadang2 kita terlupa...cik abg sellau tegur muka nampak serius sgt...nampaknya pasni kenalah rajin2 exercise muka senyum lebih skit..hehee

saniah said...

:) betul tu gee...bila kita senyum walaupun sorg diri kita mcm takde masalah..jd tenang je...amalkan selalu k ;-)