Friday, May 18, 2012

salam jumaat

Assalamualaikumwarrahmatullah

Dah Jumaat dah..kejap betul masa berlalu sekarang kan? Dah tak lama lah kita ni menumpang di bumi Allah ni...rasanya..semakin hari semakin dekat ke "hari itu"...adakah anda juga rasa kan begitu..?

Saya ni rasa agak syahdu lately ni...esok kami  dah nak hantar mak ke KLIA hemm actually we are going to meet her at the airport..my brother yang akan bawak dia dari kelang ke KLIA...jauh kan rumah saya di hulu kelang nak ke sana dan kemudian ke KLIA pulak...my brother pulak berjiran dengan dikwa ( my youngest sister )

Rasa terkilan sebab mak belum dapat stay kat rumah saya lagi...rumah belum teratur betul...nak saya tukar tv ke depan dan jadikan bilik tv tu sebagai bilik mak...tak terbuat buat..tengok tengok mak dah nak balik sebab Ramadhan pun dah dekat...dia kata nak berpuasa dan sambut raya kat rumah dia...anyhow kami pun ikut kan je...next visit la kot baru saya buat kan bilik untuk dia elok elok...hemm duk terbayang kan idea decor nanti for sure english decor...hehehee

Elok jugak dia ada kat rumah dia...saya tengok mak macam rindu kan kampung betul..masa jumpa hari kenduri kat rumah dikwa hari tu...saya boleh nampak dia memikirkan sesuatu. Maybe she missed nak tengok kubur ayah...rumah we all kat kampung tu bersebelahan dengan masjid dan belakang masjid/rumah kami tu adalah kubur....kubur ayah cuma kat pagar belakang rumah we all je...boleh nampak kalau jengok dari pintu belakang rumah.

Mak nanti naik flight sorang sorang ....even zulaikha pun risau tok nya naik sorang sorang...habih tu macam mana lagi kan...masa dikwa ambik tiket tu tak terpikir pulak nak selit zulaikha sekali temankan tok nya...tiket ambik bulan 3 dulu...memang tak teringat langsung yang budak budak ni akan bercuti masa ni...haiii selalu jadi macam ni...akhirnya diri sendiri duk susah hati

Apa apa pun kami doakan mak sihat sepanjang tinggal kat rumah dia nanti...walaupun makcik pakcik ada tinggal sebelah rumah dan abang juga selalu balik jengok dia tapi hati ni tetap risau...tapi ya lah kan...hujan emas di negeri orang..hujan batu negeri sendiri juga di pilih nya...agaknya kita nanti dah tua tua pun macam tu lah jugak...tak syok nak tinggal kat rumah orang lama lama kan...

Tambah dah tua nanti..jiwa makin sensitif.....nanti anak marah cucu pun kita yang terasa hati...heee saya tahu sebab saya memang macam tu sekarang...husband marah kan anak..saya yang kecik hati...tapi kalau saya marah kan anak tak apa laaa heeee

Okay lah...terima kasih kerana singgah...jumpa lagi ya

6 comments:

Unknown said...

As salam Kak,

Teringat mak bila baca kisah ni, berdoa & berharap berpeluang nak jaga mak sehingga hayatnya yg terakhir... Insya'ALLAH... Semoga ALLAH berkati & panjang umur ibu kita... Supaya kita boleh berjasa dan terus berjasa... Amin Ya Rab~

sekadar satu coretan said...

aikk..tajuk kita sama la pulak hari nii..tapi citernya jer yang lain...

salam jumaat kak semoga ceria selalun yee..

Unknown said...

hmmm... mak~
alhamdulillah, is duk ngan mak

Dinas Aldi said...

Saya doakan semoga mak kak Saniah selamat dalam perjalanan balik, insyaallah semuanya akan selamat.

Nai @ TPJ said...

Juma'ah Barakah... Salam. Syukur alhamdulillah, at least kita masih punya bonda, tempat bermanja. Sunyi la hati dia tu, rindukan arwah suaminya, dah dkt2 puasa nih. Org pmpuan gitu la, kak.. Rindu nak berbakti pd suami..

saniah said...

MARYA....waalaikumusalam ...sama sama lah kita doakan ya..:)


Ain...iye sama tajuk kan..hehe kebetulan pa pulak :)
harap ain pun terus ceria ya


IS...beruntung is dapat tinggal dengan mak...jaga mak baik baik ya :)


CIkgu/DInas...terima kasih ya cikgu atas doa doa tu..sma sama lah kita doakan mak kita ya :)


Dinda TPJ...betul tu kan...akak kesian tengok mak gitu..bertahun tahun jaga arwah sure dia kerinduan tersangat ...:(