Thursday, May 17, 2012

oder je lahhh....and sharing is caring ;)

Assalamualaikumwarrahmatullah


Ni bukan nak berniaga ni...tak ya
Saya saja nak cerita...semua orang tahu brand cosway ni kan...jenis direct selling jugak la...barangan dia ada yang ok ada yang tak ok...

Nak di jadikan cerita....pagi semalam masa duk sibuk kat dapur terdengar suara orang bagi salam...berselang seli dengan panggilan nama saya....berlari la jugak ke depan takut terlepas pulak...ntah sapa ya

Rupa nya jiran rumah ke 2 ujung sana nun..

Dia hantar katalog cosway...:) kata nak gi kedai cosway esok dan saja nak saya tengok2 kan kot2 ada yang saya nak oder...heeheee

Kelakar la pulak....sebab??? saya sendiri dealer cosway ahaaaa...beli sendiri guna je..takde masa nak tunjuk tunjuk katalog kat orang..saya tak reti berniaga laaa...membeli pandai laaa

Dah tu masuk rumah duk la terpikir macam mana ni ek? sampai malam duk pikir..katalog pun tak bukak...duk pikir ya lah saya sendiri pun ada account dengan cosway...macam mana nak beli kat orang pulak...

Lama lama pikir jugak...alah beli je lah satu barang...ambik hati dia..berjiran kan so tak rugi beli pun...mengeratkan hubungan kejiranan saya rasa itu yang lebih penting.

So saya ambik satu barang.." rain repellant " sebenarnya barang ni memang dah lama saya nak beli ingat pun nak beli bila saya pergi tukar alamat kat ofis cosway tu tapi dah si jiran ni yang datang dulu jadi nya saya oder je lah dari dia...:)

Semalam nak bagi tahu rasa berat hati sebab tengok dia bersungguh betul nak saya oder barang dari dia dan saya pun bila tengok masa tu dia baru balik dari ambik anak dia dari sekolah agama...rasa kesian la pulak

Lagi pulak ....jiran ni memang baik hati dan mengambil berat. So saya rasa tak rugi keluar duit sikit asalkan hubungan kami lebih baik nanti.

Pagi tadi pergi hantar katalog dan oder...sambil tu saya kerat ber batang batang serai yang tumbuh subur kat depan rumah tu bagi kat dia....suka dia :)

Heee....raya tahun ni selamat la tak yah beli serai kat kedai lagi...pergi kerat kat depan rumah je...suka nya rasa...kalau boleh nak beli tanah lah..boleh tanam berbagai pokok dan bila keluar hasil boleh sedekah kat jiran...sharing is caring...tu dah dapat share serai sikit tu pun dah rasa happy...haiii....harap rezeki murah ya..boleh cari rumah yang berlaman luas..nak tanam macam macam lagi...sekarang yang ada cuma serai dan pokok pandan yang kurus kering tu...nak tanam pokok daun kari...pokok belimbing...pokok mempelam...kuinin...huishhh kuat nya berangan ....hemmm

So apa apa pun terima kasih kerana singgah....jumpa lagi

7 comments:

Tak Pe Je said...

Akak, esok kalu nak serai TPJ kena pi antar katalog Cosway dulu kaa??? Heheh. Dinda pun ahli Cosway gak, dari lps SPM sampai skrg.. Kosmetik x pnah guna menda lain, daa sesuai dgn produk depa.. Kita sama la, ahli yg beli utk kegunaan sdn bhd je..

saniah said...

TPJ...heeee...keras perut gelak ishh...ha kalau nak tau bedak diaorg MIYAMI tu ok jugak...akak dah guna..pastu bila habis malas nak gi beli tapi memang betul elok dan sesuai dgn akak yg sempoi ni...heeee...nbak serai? mai la ambik lepas tu boleh kita minum teh/kopi kaa..:)

MulutPayau said...

kak..angan2 kita sama...seronok kalau dapat rumah yg halamannya luas..boleh tanam apa saja..

Saya pun guna miyami...hehehe..

ainnoraini said...

Kak, saya pun bila org tunjuk jer brg nk jual rasa tak sampai hati tak beli... Lagi la kat opis ni mcm2 benda ada nk dijualnya kalau tak pyh nk gi kedai oder jer pastu dpt boleh bawak balik...nk dekat raya nnt lagi mcm2 adaaa...

Bila bawak balik asben nengok...ada ke dia kata saya ni kalau org jual besi ke kayu bila dicat cantik2 mesti beli jugak...hahaha sajer dia tau..sebab dia tau saya jenis kesian kat org...

Marya Yusof said...

Kak berbudi pada tanah byk pahala apatah lg berbuat baik dgn jiran... Untungnya jiran akak! :)))

Tak Pe Je said...

Akak.. dinda x bleh guna Miyami, jd white spot kecepuk kat sbelah bibir. Bedak yg casing kaler putih tu boleh, amenda dah ke nama nye. Tp deodoren, cleanser, day cream, night cream, lip balm segala semer wokeh. Whole Food, Fiber Plus, Colo-Cleanser, Jamu Martha Tilaar.. Bla bla bla.. Hehehe. Ngempen plak..

saniah said...

MP/Ina...takpe kita berangan dulu InsyaAllah ..:)

iye ke ina guna..akak ingat kak sorang je yang guna heee :)


AIN...sama lah kita..macam pernah dengar je kenyataan suami ain tu..heee...:)


MARYA....memang ingat macam tulah..tanam dan sedekah pada jiran lagi pun akak ni manalah masak sangat..:)


Dinda TPJ....hehe bukan kempen tp kenyataan..barang elok kita war war kan lah...kalau tak elok kita bgtau la tak elok...heee

ishh lepas ni akak nak gi tukar alamat rumah kat ofis cosway tu..rindu nak tengok katalog dia..:)