Sunday, March 11, 2012

bright and sweaty sunday....morning ???

Assalamualaikumwarrahmatullah....

Mood kureng sikit...bahasa tunggang langgang...apasal saniah? hemm...biarlah rahsia..:(

Okay selamat pagi bloggers..and my dear blog me..my life and my love..having a rough week?? hemm biasalah saya..hanya kekuatan dalaman saja yang dapat menyerlahkan keceriaan diwajah..kalau tak dah lama give up..haii entahlah..inilah yang dinamakan asam garam kehidupan..segalanya yang Allah beri ada hikmah disebalik nya..kalau kita mahu lah kan..kalau kita give up sure habissss...

Saya adalah seorang perempuan yang sabar...kuat semangat dan sentiasa ceria..bukan untuk menceriakan orang lain tetapi sebenarnya untuk menceriakan diri sendiri agar tak kecundang..hah...apa kah saya diperlukan untuk menceriakan orang lain..saya rasa tidak..saya ni ada atau tidak saya rasa tidak memberikan apa apa kesulitan pada sekeliling pun..

haiii kenapa begini?? tak nak pikir lah taknak pikir...hemm..

Okaylah...lupakan cerita saya...hemm..lets go on with other story mory

Saya dah jumpa satu blog yang ditutup...huhu..sedih lah..blog eynda diary....kenapa tutup?? kesian kat saya yang suka kepoh kepoh kat blog orang..saya suka baca kisah orang...menyibuk ke tu? ehh tak kot..ha ha ha saya rasa kalau blogger rasa tak nak orang tahu kisah diaorang sure diaorang tak bukak blog kot kan...atau buat je blog tu private...macam eynda diary buat...cuma orang orang tertentu je boleh masuk tengok...oya dia tak tutup la kan...cuma dia private kan je..dan saya tak di invite untuk masuk....huhuh :(

Mula tu saya rasa nak tutup juga blog ni..tapi pikir balik apa lagi yang saya ada?? saya dah cemuih dengan Facebook...malas la...taktau kenapa..saya pernah ada sampai 300 friends..hemm ada yang saya tak kenal langsung macam kawan atas kawan atas kawan saya ...mana lah saya kenal..tapi bila depa request saya accept je...masa tu lah kan...tapi lama lama ...saya tengok dia orang update status tentang cerita diaorang sesama kawan yang saya tak involve pun...dah jadi macam rojak pulak page saya tu..sampai kan apa apa update dari kawan saya sendiri pun saya dah tak nampak sebab nunnn di tolak ke bawah...

Yelah budak budak muda nikan banyak mulut ( tangan??? ) cepat benar update kan aktiviti diaorang ni..macam orang kerja dan orang kerja kat rumah macam saya ni..bila la masa nak duk update status FB tu kan...so lama lama saya delete lah kawan atas kawan atas kawan tu...tinggal lah lebih kurang 100 lebih dan masih ada senarai tunggu untuk diconfirmkan tu...ahhh saya biarkan sebab saya memang tak kenal diaorang..

Boleh kan macam tu? tapi saya suka add orang orang yang berniaga online..hahaha...kegemaran shopping kan..memang tak boleh di pisahkan...saya suka tengok barang barang macam tudung dan cardigan yang diaorang jual tu...cantik cantik dan design yang tak kan jumpa kat luar..hemm saya ada beli cardigan untuk orang gumuks macam saya ni....suka sangat memang selesa dan tak panas..

Okaylah cukupla saya potpet...hari ni ada majlis doa selamat kat kajang ..rumah sister in law...kakak husband.
Anak dara dia no.2 nak ke Jepun...hemm saya dah lupa which part of japan ..tapi memang jauh dari tempat nuclear tu la kan..dia nak buat masters kat one of the uni kat sana..bijak la dia..hemm harap anak anak saya pun bijak macam nana ni...comel la anak sedara aunty yang ni...actually semua anak anak sedara aunty ni comel comel belaka...:)...ntah apa apa aunty siti korang ni..:)

Okay ...selamat berhujung minggu....selamat berbahagia walau dimana anda berada...chewahh..

Oya lupa nak kisah kan...semalam terserempak dengan blogger Yani kat rumah shidah...saya pergi ambik kiriman pyrex saya kat rumah shidah ...hem dua dua blogger ni memang kuat memasak...tapi saya ni kuat menyibuk dan kuat makan je...tu pasal badan macam ni...hah.

Yani...sangat cantik..sama jugak dengan shidah yang dah turun berpuluh puluh kilo dan sekarang sangat comel...aduhaiii suka tengok dia orang berdua...Yani sebaya dengan saya ( Esok saya 44 tahun dahhh.....arghhhhh ) tapi saya segan nak duduk sebelah dia sebab nanti orang ingat dia anak dara saya....uwaaaaa

Hemmm....relax saniah...

Okay...anyway..thanks for singgah dan baca ( baca sampai habis tak??? ) dan masuk la ke blog dia orang kat atas tu ye...memang best..

Jumpa lagi you alls...

p/s...kalau dapat sila abaikan tulisan tulisan megong saya nun kat atas tu ya....just to clear my chest...stuff chest...uhuk uhuk

4 comments:

MulutPayau said...

saya pun dah mula cemuh ngan fb....dah ramai yg trpksa 'dikeluarkan' dari senarai rakan atas sbb tak dapat dielakkan.....

Lydia Miza said...

moga akak sentiasa diberi kesihatan yg baik dan ceria selalu.moga Allah berikan segala yg akak hajati, amin...nak jmp akak nnt.

saniah said...

Terima kasih dik...ok nnt kita jmpa ok.. :)

saniah said...

Mp..tu la kan ina...ramai plk yg tak kenal pakat duk request...kita tak kenal pun..selalu akak ignore je hihi