Monday, March 5, 2012

ujian anak anak

Assalamuaalaikumwarrahmatullah.....

Terima kasih pada Cikgu NzA..MulutPayau (INA)...Kak Zai...MaryaYusof...CIkgu Dinas dan Hanis atas doa doa kalian berikan pada anak anak saya..Saya turut mengaminkan doa doa tersebut..amat terharu sekali atas ingatan kawan kawan menitipkan doa doa untuk mereka berdua.

Saya juga turut mendoakan yang sama kepada anak anak masing masing ya..moga anak anak kita mendapat kejayaan yang cemerlang dalam semua peperiksaan yang mereka akan dan sedang hadapi...memang hati ibu beginilah ya..bila datang musim peperiksaan..walaupun hanya periksa bulanan kita lah yang paling risau dan resah...:)


Rasa macam dah lama saya tak mengeposkan entry ya...emm..sebenarnya ada bahan yang nak dikongsi kan dengan semua tapi... tak pa lah...nanti saya post kan ya. 

Hari sabtu lalu sekolah Suhailah mengadakan Khemah Ibadat untuk para pelajar tahun 6 sebagai persiapan rohani mereka untuk menghadapi peperiksaan yang besar buat mereka..ni permulaan lah kira nya nanti akan ada lagi peperiksaan2 besar seperti PMR ( ada ke nanti? ) dan SPM...STPM...Asasi..Matrikulasi...Universiti...haiii memang banyak betul ujian uijian untuk anak anak kita ni kan?

Selagi mereka belum tamat pengajian pegang ijazah dan dapat kerja...maka selagi itulah kita ni ( especially ibu ibu..) akan tidur tak lena mandi tak basah lah kan...yang dah masuk universiti sure berjauhan dari kita...dah satu hal lah kan..tak boleh nak monitor dia orang study ke idak...aduhaiii...mengada ngada betul mak nya ni..dah anak dah besar macam tu pun nak di gaduh kan...biarkan ..pandai pandai lah dia orang nak hidup...hah abahnya selalu cakap macam tu..ishh

Sekarang si zulaikha ada kat rumah...saya nampak lah dia study tu..tapi si abang tak tahu lah apa dia buat...hemm

Semalam petang Hakim sms saya...."mama...kalau 13hb ni hakim nak balik boleh tak?"  ehh kesitu pulak bunyi sms dia....adeka tanya boleh balik ke tidak..? dia yang awalnya taknak balik kan...macam la saya yang halang dia balik...:)
Hakim memang begitu...soalan2 yang dia lontarkan selalunya kita kena bersusah payah mentafsirkan nya...pelik sikit bujang ni..

Amboi hari tu eksyen tak nak balik sebab nak study kan...tapi semalam dia bagitau tak boleh study kat situ...banyak sangat godaan nya.. :) :)

macam macam la si hakim...saya kata kat dia..nak balik balik je lah...bukan nya mama nak kena pergi ambik kat arau tu...balik sendiri kan..beli tiket bas la senang je.

Oya...semalam hari Ahad..saya di serang dengan bersin bersin lagi...ni dah terlalu kerap berlaku...dan hari ni masih lagi keletihan...tak tahu kenapa..waktu pagi saya amat letih...selalu nya akan tertidur lagi...saya tak tidur petang..tapi sebelah pagi pulak sekarang ni..haii badan dah tua kot ya...

* gambar dari google..

Okay la....sampai kat sini dulu...nanti nanti lah saya post cerita lagi...kepala dah mula pusing pusing semula ni...tak boleh lama lama tengok laptop..nak blogwalking pun tak selesa..dah rindu nak tahu perkembangan kawan kawan...
Moga kita semua sihat dan di dalam perlindungan Allah hendak nya...

terima kasih kerana singgah...jumpa lagi InsyaAllah

9 comments:

L said...

jaga kesihatan akak.. mungkin banyak habuk or dah nk selsema tu...

MulutPayau said...

Alahai siannya....cepat2 cari ubat..takut melarat nanti....

Betulkan...anak2 yg nak periksa, tapi kita yg terlebih risau...

Pen Biru said...

kdg2 kesian tgok anak2 skrang..terlalu dipaksa hidup dlm exam..

NzA said...

sama2 kita mendoakan utk anak2 kita juga anak2 saudara sesama islam.......InsyaAllah, semoga kejayaan milik mrk..kejayaan dunia n akhirat...amin...
prjlnan mrk masih terlalu jauh. byk lagi ranjau yg perlu mrk tempuhi.......

take care ye my dear..moga cpt smbuh.....

saniah said...

L...itula anty (bkn akak ya..:) ) fikir pun mcm tu..bnyk habuk ni :(


Mulut payau (ina)....memang betul la u..memang kita yg terlebih gabra..:)


PenBiru.....setiap bulan ada test..3bln sekali ada exam...aii memang sukar hidup zaman mencabar ni..harap2 anak2 kita boleh manage la kan.. :)


Cikgu NzA...memang btl tu cikgu..perjlnanan hidup mereka msh jauh dan amat2 mencabar sekrg ni tk mcm zaman kita berseklh dulu...
terima kasih cikgu..InysaALlah berkat doa cikgu..kesihatan saya beransur pulih..dah kuat sikit dh.. :)

Hanis Azla said...

seronoklah bila semua balik dan ada di rumah nanti kan kak.. betullah setiap kali anak2 ujian, kita juga ikut sama berdebar spt mereka.. ikut kalut juga dengan persediaan mereka.. harap2 doa yg kita bekalkan utk kejayaan anak2 diterima olehNYA.. saya mmg ada resdung.. jdnya dalam seminggu tu mesti akan ada hari2 yg saya asyik terbersin2.. akak take care yer..

Dinas Aldi said...

Aminnn. Saya aminkan siap2 untuk bakal anak2 saya di masa depan nanti. Rasanya saya ni takdak anak2 dah ni, tumpang kasih sayang anak2 menakan jalah. Takpa, saya tetap ceria, redha & bersyukur dengan kurniaanNya kerana Dia tau apa yg terbaik utk saya :)

Ada alergi kot? Kot ada apa2 benda baru di rumah yg menyebabkan alergi ka..

saniah said...

hanis...betul tu..setiap masa kita brdoa utk anak2...:)
Akak ni sejak brumur ni yg mkin teruk ni..pantang habuk sikit..seharianlah bersin2...anyway thanks dik... :)

saniah said...

Aminn...sedih baca komen cikgu..apa2 yg brlaku mmg ada hikmah disebalik..redha ya cikgu..mcm kak ni pun ada family lengkap tp disebalik tu ada benda yg kak kena redha ...mmm dugaan utk kita ya cikgu.. :)
Mmg alergi ni esp dgn habuk kain