Thursday, October 27, 2011

Tengok wayang...Paranormal Activity 3

Assalamualaikum...
Kan bangun awal pagi tadi..memang tersangat awal sebab saya masuk tidur semalam pukul 2 lebih..so pukul 4.30 pg dah kena bangun siapkan husband kan..tadi dah cerita kan...lepas subuh siap siap bangunkan suhaila dan hantar dia ke sekolah pukul 7 pagi tadi..hem tu pun dia nak pergi pukul 6.45...hehehe mengarut budak ni..sapa ada pagi pagi buta tu..satg jumpa orang gila tak pasal...

~~~~~ gambar dari google~~~~~~




Rutin saya dan husband setiap pagi kalau sapa sapa pun yang keluar hantar anak ialah beli surat khabar...hemm husband memang tak boleh tinggal habit yang ni..pagi2 mesti pekena nescafe dan surat khabar wajib pastu duduk la kat meja makan berjam jam...nasib baik kerja sendiri...masuk lambat pun takdak sapa nak bising..kalau kerja dengan orang duk buat lagu tu sure kena..."gett out...!!!" kihkih


So pagi ni dah hantar suhaila tu sunyilah pulak..belek belek surat khabar..saya paling express baca surat khabar..husband kata saya belek iklan sales jee...betoi paa...hehe
Saya pun buka page kat TGV..wangsa walk la apa lagi kan..yang tu ja dekat dengan dengan rumah pun..saya nak tengok cerita yang kat atas tu lah..dah 2 part terdahulu saya udah tengok..bukan takut pun..tapi cuma nak tahu kesudahan cerita je

Nasib baik ada show awal pukul 11 pagi ni..gegas naik atas kejutkan hakim "nak tengok paranormal activity tak..kalau nak siap cepat..pkl 10 nak keluar.." hakim muka terkejut tengok saya..heh apasal hah? muka mama mcm hantu ka? hehe


Tanya zulaikha pulak dia kata nak tengok petang nanti dengan kawan kawan dia..terus dia pejam mata balik...heh tak kuasa la nak memujuk dia..hehe


So saya dengan hakim je lah pagi ni..breakfast kat roti boy..2 set cold combo 1 drink 1 buttermilk bread ...baru 10 ringgit...hahaha teringat minum kopi utk 4 orang kat San Francisco coffe kat KLCC kemarin...1 gelas kopi dah 10rgt..hehehe tapi disebabkan we all gila kan haruman kopi tu jadi oder jugak..padahal bau je sedap rasa kopi? hemm buat sendiri lagi best...


Nak tau cerita ke? saya rasa ada followers saya yang memang tak gemar gi tengok wayang kan? so sini saya saje saje nak cerita sikit...


cerita paranormal aktivity ni berkisar pada 2 beradik ni...


Dulu dulu tu part 1 starting cerita kisah si kakak ( Katie )..kena kacau..kena possesed etc..laki dia pun suka record benda2 gangguan ni..so at last tunjuk kakak (katie) kena possesed pastu bunuh the husband...hemm habis la part 1...


Part 2 agak pening bagi yang tak tengok part 1 sebab org yg dah tengok ( saya ler tu..) pun pening jugak awalnya..heh...sebenarnya part 2 ni tunjuk kisah masa yang sama dengan part 1...mcm ni..part 1 tunjuk kejadian jadi kat rumah katie (kakak) dan part 2 tunjuk kejadian yang berlaku kat rumah adik ( Kristie) masa yang sama..cuma dia orang ( pengarah ) saje saje nak tayang buat 2 part..bagi suspen sikit ...ke sebab nak kutip duit dari pengunjung2 seperti saya ni yg duk tunggu2 la cerita tipu depa ni..." dah tau tipu tapi tengok jugak...kehkeh"


Kira bila dalam part 1 tunjuk Katie kena kacau kat rumah malam tadi so esok pagi bila Katie gi rumah adik dia ..depa berbincang la gangguan kat rumah katie..perbincangan tunjuk dalam part 2...hemm paham dak?? kan dah cakap agak fenin kan?


part 2 tunjuk kisah si adik (kristie)..kristie ni ada 2 anak sorg remaja, baby dan anjing sekor..so malam malam duk tunjuk la bilik baby..masa ni laki kristie pun dapat penyakit yang sama dengan bapak tiri dan suami katie...iaitu suka record kejadian pelik...nak tengok apa yang kacau depa..macam2 kan..dua dua lelaki ni letak kamera merata2 dalam rumah depa..kat bilik tidur..kat ruang tamu..kat dapur..kat bilik baby..nasib baik kat bilik air takde..:D


Dalam bilik baby ni selalu ada shadow..time shadow datang je mesti anjing ( anjing ni tidur sebilik dengan baby ) ni menyalak marah kat shadow tu dan si baby pulak melalak lalak takut...


Hemm...kalau tengok cerita ni mata memang penat sebab kena asyik duk melilau tengok kiri kanan atas bawah kat skrin yg besar tu sebab nak cari benda benda ganjil yang berlaku...benda2 yang jadi ni takde lah straight forward si director nak tunjuk kat kita...sikit2 je dia tunjuk..macam lampu yg tergantung tu tiba2 goyang...daun kat pokok bunga atas meja kopi tu goyang sikit2...ataupun macam ada benda lalu kat tepi pintu...dan lampu dan meja kopi ni bukan nya duk tengah2 skrin tau..ada yang duk tepi tepi skrin tu..kira kalau tak tengok betul betul memang tak perasan lah...dan rugilah kan kalau tak nampak sebab movie bukan ada button rewind hehehe


Hah tu pasal lah saya suka nak tengok cerita cerita gini...sebab nak tengok kepandaian director dia buat cerita yang bagi kita tertunggu tunggu apa nak jadi ...kat mana benda tu...bukan macam tengok cerita seram melayu...staright forward sampai boleh agak apa nak jadi..dah tu boleh tau apa pelakon nak buat...muka terkejut..terbeliak mata pastu cabut lari lintang pukang..hokalaaa...bosan bosan..org tegur kata movie tak bagus nak marah..nak paksa orang tengok jugak ingat harga tiket murah ke? hehehe...marah kat director filem melayu sebenarnya...


Part 3 ni..pada saya klise laa..rupa nya nenek kristie dan katie ni mengamalkan ilmu hitam..duk puja benda (shadow) dan shadow ni lah yang duk kacau anak menantu dia...so the end..

Sebenarnya saya tengok kat trailer cita ni banyak sangat kena potong..aduhaii patutlah saya rasa bosan dgn cita ni..rugi lah tak dapat tengok banyak lagi action dalam cita ni...gerammm!!!!



Apa apa pun terima kasih kerana singgah...:D

**p/s....lately ni suka sangat tulis panjang panjang..hish bosan kan? macammana nak buat? tak reti nak tulis pendek2..:(

No comments: