Tuesday, July 12, 2011

keinginan mengatasi kemampuan...

Kena ke cerita dengan tajuk? hi hi hi....sememang nya kadang kadang kita ni ada keinginan yang pelbagai ...ada tu pulak keinginan satu tapi yang satu tu nak dibuat dengan banyak sekali...ehh apa yang saya karut kan ni?? ermm macam mana nak cakap ni ha?

Ooo macam ni lah...keinginan yang pelbagai tu kata lah kan..kita g jalan jalan..mm window shopping la senang cerita kan...ok g window shopping ni kita mula laa tengok tu chop..tengok ni chop...nak tu nak ni..ha tu yang saya katakan keinginan yang pelbagai...emmm yang keinginan satu tapi nak buat banyak sangat...ehh apa tu..maksud saya macam saya ni lah..ada sekali datang angin membaca novel tu...saya beli 3 buah sekali...wahh keinginan membaca tapi macamana nak membaca sekali 3 buah novel? he he kedengaran macam janggal...

Yelah nak habis kan satu novel pun jenuh bukan apa..masa tak ada..orang kata housewife apa takde masa..bukan terikat dengan waktu pejabat bila bila masa boleh ambik buku bukak baca lah kan..takde sapa nak larang...okkk right...kalau lah saya ni housewife yang station dalam rumah aje memang saya boleh habiskan 1 novel dalam masa 2 hari aje...tapi saya ni...bukan nak kalut cerita sibuk sangat la kan....ehhh takde lah...sapa nak tahu kan cerita housewife..gini senang cakap....saya tak boleh lah bawak kereta sambil baca buku...hehe

Waktu pagi je lah saya sempat mengadap buku2 ni punn...baru je habis novel karya Abdullah Hussain.."IMAM" cerita bagus memang agak berat dan sarat dengan ilmiah dan memerlukan pemikiran dan tumpuan...yang pasti setiap kali berenti membaca saya keletihan agaknya ini lah yang dikatakan letih otak..ceritanya mempunyai penghabisan yang mengejutkan saya..tragedi...emm saya kurang suka cerita gini..saya nak happy ending...tapi apa boleh buat kan...dah mula baca kena lah habiskan..ehhh tapi banyak pengajaran dalam cerita ni..



wahh sekarang mula pulak dengan novel ke2...MATAHARI DI ATAS GILLI...karya Lintang Sugianto....buku dari penulis indonesia tapi telah di suai padan kan bahasa nya ke bahasa kita...yalah bahasa melayu indon ni kan tergeliat lidah nak membaca nya apatah lagi nak memahami nya kan...dan saya memang mempunyai masalah nak faham bahasa indonesia..buat masa sekarang takleh nak komen lagi tapi dah terasa syiokkk nya...syahdu betul bila membaca karya seorang penyair terkenal gini...bahasa indah betul


Waktu pagi gini lah dengan berteman kan se mug kopi...mr.H dengan suratkhabar nya dan saya dengan novel...aduhaii begini kah kami dalam 10 tahun akan datang? masa tu suhailah dah ke kolej dan dua anak lagi dah kerja...emmm agaknya berbual pun dah kurang...he he he tapi iya saya mengakui nya yang saya menghargai suasana sepi dan sesekali sunyi sepi apa salah nya kan...thats my "me time"....kata omputih...he he


*dan si comel tu penanda buku suhailah yang di beli masa pergi KK tempohari...saya cilok sebab berselerak merata2 tak digunanya...

Ehh oklah..bercerita macamlah saya seorang yang membaca kan...saje lahh nak berkongsi hobi...nak tunjuk gambar masakan saya dah pack semua periuk belanga dan dah cuci bersih oven...he he...dalam sibuk gini pun ada masa membaca ke? mesti ADAAAA.....kalau dah minat mesti boleh buat kan kan?


Apa apa pun terima kasih kerana singgah ya....

4 comments:

azieazah said...

Saniah, saya faham U maksudkan masa “my time” tuh. Saya selalu nak cari waktu sebegitu, wpun susah nak dapat, tapi bila berpeluang, oh nikmattttt...

Saya seorang yang gila buku, gila membaca. Tapi peluang itu adakala sangat terhad.

Best, kan bila ada waktu untuk diri sendiri


Wordless Wednesday: Siaran Tertunda 13 Julai...

saniah said...

azie..mmg betul tu tapi nk dpt waktu2 utk diri sndr ni mmg payah..bukak mata je ada benda duk tgu nk kena settle
emm..tu yg curi ms waktu pg2 asal dpt 2 jam ok laa

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam kak saniah...lama tak beli novel,esok nak terjah gak kedai cr beberapa bijik kot,mmg suka bacanovel sejak dulu lg...

saniah said...

elok tu miza..beli buat spare bc dlm pantang nnti..:)