Tuesday, June 14, 2011

gloomy morning

lemah nya hari ni..ehh masa menaip ni baru pukul 11.30 pagi..aduhaii aku dah rasa lemah, bosan, lembik dan pelbagai lagi la perangai2 yang tak produktif ni. Menyesak kan kepala betul.

Ehh ni bukan gambar aku aa...ni gambar ciwi...(saje nak bagi dia glamer hari ni he he) kucing kami emm kira anak aku no 5 la ni. Dah tua dah ciwi ni..kami bela dia masa umur 5bulan masa tu tahun 2005..kira la sendiri ek...


Perangai ciwi sebijik macam perasaan aku hari ni. Tapi perangai dia memang sejak azali sombong , riak, angkuh pelbagai la kan...hehe kutuk2 dia satg dia mai cakaq padan muka aku...yg aku kutuk2 dia bagai tu sebab memang ada kebenaran nya...dia tak mau orang dukung2 ka riba riba ka..muka sepesen ja macam ada masalah terpendam...agaknya dendam dgn kami la kot..ehh apaasal lak? makan sini best best apaa...dah tu kami bagi kebebasan nak p mana pun tak sekat...asal jgn keluar p makan sampah udah..


pastu kami bagi kebebasan keluar malam...hehe yang ni memang depa kena paksa tidor kat luar..takde sape nak bangun tengah2 malam nak bukak pintu bila dia orang ni nak membuang aihh...Dia orang?? emm kami ada 3 ekor anak berkaki 4 ni. Nanti la aku upload gambar yg lain2..(emm tak kuasa...)


Sebenarnya nak cerita pasal mood hari ni dahh melalut p sampai ke laut atlantik la pulak...ni haa...nak aku kait kan diri aku dgn Ciwi ni cuma tang perangai hari ni je..malas nak sembang2 dengan orang emm nak taip blog pun malaih..ntah apa kena la..


Aku dengan ciwi sama la female...yang buat beza tu masa aku ambik ciwi kat (beli sebenarnya) SPCA dulu dia dah kena neutred...(dh kasi laa gitu) so memang la beza dengan aku dia ni dah takleh beranak...masa tu berkurap kat telinga tu banyak betul sampai berlubang2...org kat situ kata kalau tak dak sapa2 beli dia ni memang depa akan cucuk mati...alahaiii punya la aku sedih kat dia terus aku ambik (err...beli..) kena la berulang p SPCA ni untuk injection kurap tu...lama baru baik n putih bersih telinga dia...emm azab gak kisah ciwi ni kan.


Beza nya lagi ciwi dengan aku ni....ialah dia tak de la datang bulan kan??....so ni aku kira ni mood aku yg lagu ni ni pasal nak datang bulan la sebenarnya...hehehe....buang masa korang je kan baca entry kali ni...sori sori tapi aku memang takde mood betul...tapi heran la si ciwi ni..walau tak datang bulan pun dia ni semendang moody jee.....


Apa apa pun terima kasih kerana singgah...:)

2 comments:

Kakzakie said...

Betul lah Cik Ina nie.... Tak ape terkenalah siapa yg baca sekali ini :)

Bintang kesayangan nabi adalah kucing.

saniah said...

hehe..kak za..ampun ya..saja ja dh hati serabut nk jugak share bg org serabut gak..ampun ampun...:)