Sunday, June 12, 2011

bola n me

eh takk..jangan salah anggap..entry kali ni bukan nak cerita pasal bola final malam tadi. Tak pulak nak kutuk kutuk team mana main kotor ehh takkk.

Malam tadi masa mr.H (dia memang gila sport...any sport esp football...) duk tengok live kat tv..aku tertidor kat sofa...hehe. penat ooo semalam ada class swimming..Tapi skali sekala terganggu tidur pasal dengar dia duk jerit jerit marah players....ha ha macam la depa dengar kan.


Mr.H spent 8 tahun hidup kat Kota Bharu Kelantan...sekolah kat Sultan Ismail College..asal dilahirkan di Tanjung Malim Perak...My FIL n MIL both orang Perak..semestinya dia orang Perak lah kan...tapi di sebabkan banyak menghabiskan masa remaja di Kelantan jadi sikit sebanyak memang dia sokong Kelantan...tapi pasukan Perak..kejor yeop kejor tetap di hati....(ececehhh....)


Ini selalu aku jadikan bahan nak cari gaduh dengan dia ( alahh...gaduh gaduh manja gitu..hehe).


Dia ada bagitau aku yang Kelantan menang malam tadi...dah tak ingat bila dia bagitau ...pagi ni dia pun beriya iya la keluar nak cari surat khabar semangat nak baca review kat paper la kan


Hari ahad dia akan duduk baca suratkhabar dari pukul 9 pagi sampai 2 petang.....betul...memang kadang kadang aku ingat dah ada akar tumbuh kat punggung dia...selalu tu oder je nak tambah kopi. Dulu zulaikha ada anak dara yang ni lah yang kena bancuh air tapi dah takde ni...pandai pandai la buat sendiri sebab aku cuma buat round pertama je....2nd 3rd round tolong aaa....aku ada banyak kerja nak buat nihh...ha ha ha....err sebenarnya buat jugak kalau dia minta...emmm


Bila dia bukak paper tu pagi ni...aku dengar lah..."laa Terengganu menang laa.." Gelak besar aku...bukan aku happy gila Terengganu menang tapi aku gelak kan dia yang agaknya malam tadi di sebabkan over confident yg pasukkan pilihan dia menang..dia terus tukar channel kot..ha ha ha.....


dia kata Terengganu score 2nd goal masa main masa cederaan...laa kenapa dia tak tunggu tengok diaorang main dalam masa kecederaan???? tunggu je lah sampai habis kan...aku gelak lagi...ada bahan ni aku nak gaduh...ha ha ha


Aku kata la..."emm mama memang sokong Terengganu ni n mama suka sangat sangat Terengganu menang bukan pasal apa...sebab permaisuru diaorang orang Kedah....!!!" Keh keh keh....ia memang betui pa...permaisuri depa orang aloq setaq...jadi kena sokong lah kan..kira geng la kan..:)


Mr.H kata...."ada orang nak jugak tumpang tuu Kedah dah lama out...cari la alasan.."


haaa...whateverrrr.... ha ha ha


Apa apa pun syabas Terengganu eventhough aku bukan tengok pun depa main..dan yang paling penting tu pagi ni tak de cerita bom meletup sana sini dalam stadium dan luar stadium. Kalau ada memang sampai bila bila aku tak nak tengok bola sepak lagi dahhh...


emm lagi baik aku tengok budak budak main gelang getah...hehe


apa apa pun terima kasih kerana singgah...have a nice weekend everyone..!Assalamualaikum

2 comments:

sindiketsulit said...

saya mmng tak serasi menonton bola.
bila saya melangut tengok.. tak gol.
saya bangun p bilik ayaq ka.. p basuh cawan ka...
saya akan dengaq..
GOLLLLLLLLL!
bukan sekali, bukan dua kali.. tapi dah berkali-kali terjadi...
apa kena tah?

saniah said...

ros jgn langut tengok la klau mcm tu..hehe