Wednesday, April 13, 2011

carrot cake

Wahh.... Ini lah rupa carrot cake yang dah lama aku duk berangan nak bake...at last!!! si Zulaikha pun macam suka nak menolong so aku bagi dia grate the carrots...whisk the oil (this recipe guna vege oil instead butter) and sugar mixture and beat cream cheese n sugar mixture for the frosting. Suka la dia dan suhailah memang jelous betul tengok kakak dia berpeluang tolong aku. Sabar la dulu..nanti2 kalau iye pun nak menolong jangan pulak dah besar esok jadi pemalas pulak.


Actually aku ada banyak lagi recipe2 yang aku nak cuba ni..ish tak sabar rasa nak gi jengah ke Bagus nak borong butter and cups for my cup cakes recipe nanti. Lepas ni aku nak buat Red velvet cake...kek yang cantik dan sedap sangat2 ni. Kek yang aku tengok orang lain (yang amat2 expert !!!) buat la kann....tak tahula kalau aku buat jadi lagu mana haha...


Sebenarnya aku tak gemar makan kek memandangkan semua kek manis2 belaka..tapi bila duk ingat aku amat suka bake pekara yang aku duk tangguh sejak aku kawin dan hidup dalam rumah yang takde oven ( melampau...!) sebenar nya takdela gitu teruk sebenarnya aku takde masa nak mem bake ni...sekarang anak dah besar dan boleh menolong aku kemas benda2 yang aku dah kotorkan....senang la kerja aku sekarang...zulaikha dengan senang hati membasuh all the pots and pans....hehe


So aku akan uploads lagi hasil penat aku mencuba resepi2 dari kawan2 aku yang baik hati berkongsi tips baking....thanks alot shidah...:)

No comments: