Friday, March 25, 2011

cubaan pertama...kek lapis merrie cheese

Inilah hasil kerja aku setelah berjam jam menelaah resepi dari blog yani...dia tulis sesimple simple resepi..mudah...ermm but for me..uishh berpeluh la gak nak siapkan..nampak mengiurkan tak? sure kan kan? Aku ambik resepi dari blog Yani fom the kitchen guardian...harap dia tak kisah aku cuba resepi dia untuk jamu family aku ni...:)...dah berhari hari aku beli bahan2 yg diperlukan dan dah dua tiga kali benda2 ni berulang alik dari meja dapur dan ke dlm fridge semula...penat agaknya..finally aku buat jugak pada hari Rabu petang...and result nya amat bagus sekali...sedap... ishh kalau la badan aku jenis tak naik walau melantak apa benda pun sure aku sorang yg habiskan kek ni..sedapppp...sehingga menjilat sudu...makan sikit pun dah rasa badan naik mendadak..mana taknya bahan2 yg di gunakan seperti cream cheese....cheddar cheese...condensed milk...whipping cream....aduhaiii....amat mengemukkan..haha sekarang bdn aku dah mcm belon agaknya..tolonggg so that's it dah siap satu cabaran...ermm lepas ni nak sahut cabaran puan nigella pulak...rasa nak try buat chocolate chip yg dia kata sgt2 simple tu...tgk la simple ke tak dan yg pasti nya mesti laa niceee....so tungguuu....

No comments: