Thursday, February 21, 2013

Pokok keluarga....PBS

Assalamualaikum

Seminggu ada 7 hari...campur dengan sabtu dan ahad sebelum tu ada la 9 hari....

memang la 3 hari kat kampung memang tak buat apa apa lah kan....balik rmh ada baki 6 hari tu pun sama ja ...tutup buku sekolah...bukak muka buku ( fb )

Geram tau....

Pagi hari jumaat terhegeh hegeh..." maaa...nak g art store beli manila kad.." beli la yang kita ni pun....tapi simpa dulu...muka buku lagi....geram tahap 1

Petang nampak la dia duk sketch pastu kaler2....malam tunjuk kat kami....rupa apa ntah tapi tak nak kata apa la satg dia terus tak mau buat ..jenuh kan

Ni la ropa nya....:)


Tengah malam " maaa....suhaila rasa nak buat lain laa...tak lawa yang ni "
Hemm?? Ada masa ka? Tu la duk sibuk dengan fb lagiiii....geram lompat ke tahap 4 ....potpetpotpet....

Sabtu pagi lepas p beli barang kat giant bagitau abah budak budak ni kena p art store lagi n minta abah dia p turun beli dengan dia apa nak guna dalam projek tu...abah dia tau la kan apa nak guna..dah keja dia

Dah dapat mounting board 2 keping...water kaler baru...kami pun balik
Petang tu jugak terus dia lukis...ikut sketch yang dia jumpa dalam internet...bagi kat abah dia suruh potong...saya takut nak bagi dia guna cutter tu ...hishh tajam sungguh

Dah siap komplen pulak..abah potong tak ikut macam yang dia lukis...ya laa lukis mcm katun kot abah improvise la kan...sikit ja..pastu abah gam bagi berdiri elok2...baru dia diam..

Takut kot nak komplen2 ...dia bunyi sikit ja ..kenapa abah letak penyendal banyak sangat hemm yang tu saya pun pelik...kira kalau angin ribut pun tak tumbang la kannn

Tengok ja la hasil nya...






Dah siap tu....hahaa memang berbeza banyak la dengan hat yang mula tu kan...:-P

Sebenarnya internet ni memang banyak kegunaan nya KALAU diguna dengan cara yang betul...macam suhailah ni mula mula internet dah nak merosakkan dia dah kannn...hooked sgt dengan fb...youtube...kerja sekolah duk tangguh....kena chergah baru sedaq....bila tak dak idea pandai pulak google cari idea...tu dah
jumpa...ok pulak hasil nya kan

Harap harap dia sedar lepas ni...utamaka yang penting dulu kan :-)

Itu je nak story...
Terima kasih singgah
Jumpa lagi
Daaaa

posted from Bloggeroid

15 comments:

Kesuma Angsana said...

budak2 mmg macm tulah.. sama ngan anak2 KA tu

makchaq said...

Kalau tak FB, youtube baca manga pulak kat komputer...

Hat sekolah sama.. yang besaq pun kadang2 lagu tu jugak..tak keluar2 dok depan komputer..

saniah said...

KA.....kaaan? Kita yg tak larat nengok nya ishh

saniah said...

Makchaq....tu laa...bab buat pekara yg bkn kaitan dgn sklh mmg depa suka mcmla benda tu yg plg penting
Kan?

Dinas Aldi said...

Cantik! Seronok tengok projek Suhailah ni :)

saniah said...

Cikgu/dinas.....thanks cikgu....2mlm tido lambat...selasa baru ni.siap dah hantaq kat cikgu BI dia dah...lega kita yg tengok pun

Bui Junaidi said...

CANTIK SGT DH TU..LENKALI BUAT LAGI CANTIK PASTU LETAK KAT RUANG TAMU..CONFEM PUAS HATI..

h a p r a q said...

cantik...sib baik siap...bila last minute baru mintak semua benda...tu yg stress... :)

Nai @ TPJ said...

Sibbaik potpet2 je.. Kalu nai daa jd Hulk.. Huhuhu. Bdk2 skrg cabaran depa besar.. Tp kreativiti lg besar..! Nai dulu kalu ada FB youtube segala blom tentu bleh fokus..

saniah said...

Hapraq.....yalah...minta pulak hari sabtu...sib baik..klau minta ahad mmg sory laa....kedai tutup...hahaa

saniah said...

Nai.....akak mmg dah besar mcm hulk dah pun...hihii
Betul tu nai...diaorg ni skrg kena btul2 fokus sbb bnyk sgt dugaan...peer presure lah...internet lg lah..mcm2 adaaa

azieazah said...

Alahai sama jer dengan bebudak ni. Tapi saya dah warning, siapkan kerja sekulah dulu sebelum nak layan Korea dan Running Man tuh!

saniah said...

Azie......ya la kan...selalu pun cakap mcm tu tapi bila dtg wekend dia buat lupa lg....tenung internet jeeee ishhh

ZazaMyMoon said...

comelllnyaa :)

saniah said...

Zazamymoon.....tq :-)
And thanks for stopping by