Wednesday, March 28, 2012

SAYA DAH KENA...

Assalamualaikumwarrahmatullah....

Semalam takde apa nak buat saya macam biasa ber BW je lah...tu pun kat handphone je sebab lappy takde...tu pasal lah tak dapat post entry...hp biasa biasa je yang tak dapat taip post tu..:(

Dapat baca blog kawan kawan dan dapat tinggalkan komen komen ...saya ni jenis yang bila rasa perlu nak komen je saya tinggalkan komen...kalau saya rasa tak perlu nak komen kalau sekadar nak taip small talk tu saya tak reti...:)

Saya cuma taip kalau orang tu tengah happy..saya komen sebab suka kawan happy...bila kawan sedih di timpa musibah..saya komen juga menghulurkan simpati atas kejadian yang menimpa dia...selain tu..walaupun saya baca sampai habis jika saya rasa tak perlu dan terutama nya bila saya tengok senarai yang komen kat situ sampai dah 50 orang lebih sooo saya rasa tak perlu tinggal komen kot...sebab..saya rasa apa yang saya nak tulis dah di tulis oleh orang lain...pelik ke saya? atau teruk ke?

Kadang kadang terpikir juga...tuan punya blog baca ke tidak komen komen yang tinggalkan tu? saya tak tau lah kan...tapi saya ada tinggalkan banyak komen kat blog blog yang ada ramai pengikut dan orang orang yang komen tapi saya tak pulak mendapat balasan dari tuan punya blog....emmm saya tak nak pikir yang tak elok so saya rasa dia sibuk

Tu yang membuat kan saya pikir tak payah lah tinggalkan komen sebab dah ramai yang komen kan..tak nak lah menyusahkan tuan blog nak baca komen komen saya yang tak sepertinya ni...

Semalam juga ketika meng refresh kan page blog ni...tetiba saya nampak follower saya bertukar angka....dari 69 ke 68....hah...depan mata saya KENA CANTAS.....:) :)

Terasa lawak pulak....saya pun check lah siapa yang cantas tu...ooo saya tahulah sekarang...hemm takpa lah..orang ni mungkin rasa blog saya tak memberikan manafaat kat dia ...tak palah

Dah nama pun blog peribadi kan...apa lagi yang nak saya muatkan di sini? selain cerita ceriti diri saya ...orang orang tersayang saya...dan aktivit kami bersama...yalah kadang kadang tu tak de apa nak di ceritakan so saya diamkan je lah...bila ada cerita yang nak dikongsi baru saya muatkan.......

Haiii....apa nak buatkan...kita tak dapat nak puaskan hati semua orang dan saya belajar lama dulu yang kita tak boleh paksa orang suka kat kita...yang penting hati saya ikhlas berkawan dan mahu mengambil berat tentang kawan..tak kira kawan depan mata ( ?? ) atau kawan di maya ni...saya betul betul ikhlas berkawan dengan anda...

Kalau saya jadi follower anda bermakna saya ikhlas nak berkawan...ada juga blog2 yang dah berkurun ( ???) saya ikut perkembangan nya...saya jadi silent reader saja dan saya jadi follwer dia ...tapi saya tetap setia dan ikhlas nak tahu perkembangan dia...saya tak mengharap dia datang ke blog saya atau ikut menjadi follower saya....ehh tak perlu nak tinggalkan komen...blog saya simple je..iklan pun tak ada...just plain gini je..dan saya suka dan sayang blog ini.

Andai nak berkawan kerana orang tu banyak duit atau berpengaruh...itu bukan saya...sebab saya pun bukan orang yang berharta dan juga tidak berpengaruh...jadi saya redha...mungkin ada orang yang nak berkawan dengan orang yang setaraf ilmu dengan dia je dan saya ni termasuk dalam orang yang tak tahu ke benda dan lekeh..so tak pa lah..

Saya minta maaf jika selama ini saya tidak menjadi follower yang baik seperti meninggalkan komen selalu dan juga menklik kat iklan2 anda...saya memang minta maaf...tapi bila di CANTAS begitu je...saya hampa juga...hemmm....sedey jugak laa...:(

Okay lah...apa apa pun terima kasih kerana singgah ya...jumpa lagi ya

12 comments:

Lydia Miza said...

akak..adik suka sgt baca semua komen kwn2.tp tak mampu nk bls sbb byk kerja.adik taktau camner nk semak saper yg unfollow.ajar sket plizz

azi said...

Salam Kak Saniah..
Akak..jangan rasa kecewa ye...tak pe akak..yg.penting...niat kita nak berblog ...macam saya akak..saya pun tak kejar folower...sapa yang nak folo saya...TQ....tapi kalau tak...saya tetap jugak folo blog yang saya suka...yang penting saya cukup suka datang kesini kalau saya dah didepan lappy ...mesti saya datang wpun kadang-kadang tak sempat nak tinggal komen...:)

Hanis Azla said...

di cantas depan mata.. rasa tak bestnya.. bila saya sukakan sesuatu blog tu sy memang selalu masuk dan baca entry mereka.. ada masa tinggalkan komen.. tak kisahlah wp tak mendapat kunjungan balas.. kita dah suka dan dia juga tidak memaksa kita.. jdnya mmg tak rasa apa pun klu dia tak sudi ke blog kita.. tp bila teman2 sudi mengunjungi blog saya, terasa bersalah pula klu tak buat kunjungan balas, mmg selalu cuba mencari masa untuk menjejaki mereka semula wp kdgkala selang beberapa hari juga.. lain org lain caranya kan kak..

saniah said...

MIZA....alahai dik..macamana miza nk semak org yg unfollow miza? follower miza beribu ribu...haha akak tak pe sbb follower bwh 100 je..jgn kisah kan lah miza..:)


AZI....terima kasih banyak2 ya azi..sejuk hati dpt tahu masih ada yg suka..azi pun dah lama tak update blog kan?


HANIZ....memang betul hanis..lain orang lain caranya..:) terima kasih datang sini ya

Dinas Aldi said...

Salam kak Saniah.

Bagi saya la kan, follow memollow (melingkupkan bahasa betoi saya ni) tu tak penting tapi yg pentingnya ialah bila kawan2 sudi datang baca & komen. Setakat follow kita sebab dia nak kita follow dia balik, peh tu terus dia sengap/hilang, nak buat apa? Cam tak ikhlas ja. Jadi kalau ada sesapa yg dah tak mau follow pun biaq pilah kat dia kalau dah selama ni dia setakat follow saja tapi tak baca pun blog kita. Tak gitu? Ini pendapat saya saja la.

Teruskan berblogging, kak Saniah! Ada kawan2 lain lagi aih yg dok mai baca & komen. Termasuk saya :)

Zaitun said...

Sesibuk mana pun kak Zai tapi tetap baca komen yang ditinggalkan cuma kadang2 tak sempat nak balas. Kak Zai harap saniah janganlah merajuk atau ambil hati dengan apa orang lain dah lakukan.

saniah said...

CIKGU.....iya ke? kalau masih ada yang sudi masuk ke blog ni..memang kak sangat berterima kasih la naa..:)


KAK ZAI....terima kasih kak zai..memang rasa nak merajuk tu memang ada..tapi mcm yang kak zai kata tu kena sabar lah kan..:)

azieazah said...

SANIAH, I dah lama tak fikir bab komen komen ni. Apa lagi I pun pernah gak rasa serik komen kat blog yg popular dan beratus tuh. Memang depa tak respons. Apa lagi nak masuk ke blog kita.

So, I berenti fikir.

Tapi, I rasa U lagik terror dari I la, sebab U bleh trace balik sapa yang “unfollow”. Ritu ada blogger tanya, cemana nak buat. I memang tak tahu. Langsung tak tahu nak “unfollow” tuh.

Cemana U semak sampai U boleh tahu orang tuh?

saniah said...

AZIE.....u tanya i macam mana nak semak sapa yang unfollow i?? cuba la u tengok berapa orang follower yang i ada...he he he cuma 68 orang je..so i telek telek dapat lah jumpa siapa yang takde..kalau ber ratus follower memang tak dpt lah i nk semak ..:)

NzA said...

sy pn trkdg brperasaan mcm akak..bila kita komen n org xbalas rasa mcm sedih juga ttp mungkin trlalu byk komen yg ditinggalkn smpai tuan rumah xsmpt nk balas...ttp kalau sy seboleh2 sy akn balas n jwb selagi trmampu sbgai tnda menghargai kwn2...

Blog sy juga sebuah catatan family..mungkin ada yg xsuka..sy xkisah..sy hargai rakan2 yg suka membaca n brkongsi kebahgiaan n kesedihan......itulh dunia reality blog ni kak....jgn sedih2 ye.....

So Shy Lady (SSL) said...

ntahlah kak, sy t.prasan pon angka follower blog sy. berblog skdr suka2 jd t.amik srius sgt.

wlaupun t.smpat balas tp stiap komen sy bc satu2 n sgt2 mnghargainya. n sy juga suka ngomen blog org hehe



jgn amik srius sgt ye kak, sy suka blog akak neh ;D

Nai @ TPJ said...

Salam. Sis, xde hal nye kalu org x mau follow blog kita, janji kita tulis ikhlas dari hati. Ada yg follow, tu satu bonus. Mana2 yg setia, kita hargai. Yang berubah hati, relakan ia pergi, chewah.. May be dia still baca, juz tak follow aje.