Wednesday, March 28, 2012

busy lagi si dia

Assalamualaikumwarrahmatullah...

Sepanjang hari ni saya dapat ber BW dan mengeposkan entry...sebab husband ke Trengganu dan tinggalkan lappy dia kat rumah...kalau tidak jangan haraplah saya dapat post entry, bukan apa bila ada lappy cuma waktu malam..saya rasa serba salah pulak husband ada depan mata dan saya sibuk melayan blog je. Bila laa nak baikki lappy saya tu kan..senang saya update blog waktu sorang sorang kat rumah.

Saya dapat sms dari husband  pukul 8 malam tadi masa tu dia masih di airport di KT...bagi tau dah makan...flight pukul 9 lebih sampai KL 10 lebih..dan akan terus attend meeting kat Millenium hotel pulak dengan orang orang Sabah..

Sebenarnya sejak berkahwin saya memang sering di tinggalkan ..dulu masa belum ada anak dan dia perlu semalaman di ofis maka saya akan 'diheret' bersama...alamak bosan gila..takde apa nak buat kat ofis yang bersepah tu kan.

Nasib baik semasa saya masih bekerja dia tak kena pergi jauh dari KL..jadi takde lah saya tinggal sorang sorang...tapi masa ada anak sorang dan saya pulak disuruh berenti kejap dan bila dia kena out station maka saya akan dihantar ke rumah abang dia di PJ..tak berani dia nak tinggalkan saya sorang sorang dengan baby kot...abang dia pun kalau dengar husband nak ke mana mana dia sanggup datang ambik..Alhamdulillah saya dapat ipar duai yang penyayang sangat..ye lah sebab saya paling muda dan berkahwin pulak pada umur yang muda...:)

Tapi sekarang boleh dikatakan setiap minggu dia kena out station bermalam kadang kadang balik hari...banyak masalah kot..tak pa saya memang tak kisah sebab dah tahu nature kerja dia gitu.

Yang lawak nya ni..si Hakim balik dari Arau sampai KL pukul 6.30 pagi..masa tu husband dah keluar ke Putrajaya seharian kat sana ada meeting after meeting...sampai lah tengah malam tadi baru balik...si Hakim dah tidur dah...Pagi ni pulak husband kena keluar awal juga sebab nak ke Trengganu flight pukul 8 gitu...dan baru kejap tadi sms saya bagitau akan balik lebih kurang pukul 12 malam...sure jugak masa tu hakim dah zzzz dahhh...he he he...saya balas sms dia bagitau yang dia belum lagi tengok muka hakim sejak hakim balik ni...gelak jee..

Tak apa lah kan..dah memang tanggungjawab. Cuma saya risaukan kesihatan dia. Lately ni letih je nampaknya. Nak saya cadangkan makan supplement dia tak nak. Memang dia paling tak suka makan ubat2 dan vitamin sebab dia kata nanti dia asyik bergantung pada vitamin je..ada pulak macam tu. Susah kan..bila time demam tu berbungkus je ambik juga panadol tapi jangan haraplah nak ke klinik.

Itu je lah nak cerita. Terima kasih kerana singgah...jumpa lagi ok





19 comments:

Unknown said...

As salam Saniah,

Saya ade jugak jenguk ke sini, tp masa tu kamu xupdate..hehehe... Terima kasih sb sudi membaca & singgah blog saya... byk juga entry sy tertinggal ni..huhuhuuu...

Hb kamu sm mcm hb sy gak tak suka mkn vit or ubat, tp rajin pergi klinik klau demam mkn ubat xmau...Hb kite pun bz gak tp xlah balik lewat mlm pernah sekali dua je, itu pun klau kena hantar org kat airport @ ade kes2 emergency...

Ada yg unfollow blog awak ke? alahai, sabor jelah...samalah dgn saya klau rs nak komen baru sy komen... rsnye taklah teruk sgt kot..hehehe ;)

Terima kasih kerana sudi nak berkwn dgn saya, klau singgah blog sy jgn lupa tglkan jejak ye... Sy ni nak kata sibuk tu xlah sgt tp kengkdg pelupa ya amat...hehehe... :)

NzA said...

nk buat mcm manakan kak..dh kerja dia mcm tu..sy pn sering ditinggalkan...setiap weekend dia outstation..kerja xkira masa krn dia juga merupakan seorg NGO....redha jelh...Anak2 dh xkisah kena tinggal.......

Lydia Miza said...

assalamualaikum akak..kena tggl ye..cian akak.suhaila sht?akak sht?rindu kat akak!

che mid said...

Miss you too dear... ni tengah bw la ni, sementara deeja tidur. Sat gi dia bangun, dia pun nak tengok lappy gak..

sayang isteri ditinggal-tinggalkan.. tapi sesekali tu ikut le.. boleh jalan-jalan cari makan..

saniah said...

Terima kasih marya..mmg saya slalu gk ke blog marya..suka bc perihal org2 peru...insyaAllah nnt saya ke sana lg k..take care

saniah said...

Samalah kita cikgu....dah lali dh..hehe :)

saniah said...

Hehe...walaikumsalam miza..rindu miza jgk..suhaila sihat..lama kita tak tukar2 gambar kan? :)
Dah ada kat malysia nnt text la selalu k..:)

saniah said...

Hihi...nk ikut tp anak sklah..nnt klau ujung tahun mmg ikut laa..tak lepas peluang ya..:)

MulutPayau said...

kita samalah kak...selalu ditinggalkan..huhuhu...

Tapi kadang2 saya yg tnggalkannya..jalan2 ngan kawan2...hihihi...
Mujur anak2 dah faham ksbukan ayahnya...nak buat macam manakan..dah kerja....

azi said...

Kak Saniah..
Nak buat macam mana akak..dah keje dia macam tu...lagipun dia cari rezeki untuk kitakan...akak sabar ye...:)

ewanthology said...

itu namanya pengorbanan :-)

ps: boleh tolong saya 'like' sesuatu?

WuMing said...

WuMing juga selalu tinggal anak dan isteri kerana bermacam-macam urusan..


Rindu sangat bila keseorangan...

So Shy Lady (SSL) said...

hb sy pon dh lama tak OS, lega...dah dttapkn rzeki suami bgitu kan, trima sjlah dgn redha. hrp anak2 mmahami.

Nida said...

Salam...

Kena banyak makan supplement bg menggantikan tenaga yg hilang..:)

sekadar satu coretan said...

hai kakak manis...ada sihat kaa...
sunyi sepi jerr...

Nisa' said...

Aww, semoga Allah SWT permudahkan segalanya, inshaAllah.

I just noticed that blogger yang sudah berkahwin mempunyai entri yang lebih menarik berbanding yang lain (masih belum berkahwin). Makes me want to follow (banner exchange) each one of you, mashaAllah.

saniah said...

NISA.....thank you dear....apa2 pun yg i tulis disini hanyalah cerita tentang diri.. kluarga dan sikit2 merapu ...ha ha
Glad to know someone out there enjoy reading it okay...thanks again :)

Dinas Aldi said...

Terima kasih sudi tanya kabar saya, kak Saniah. Saya dok tengok gak kot2 kak Saniah update, kalau ada saya mesti mai baca, insyaallah :)

Hanis Azla said...

mmg bz sungguh tu.. Dah rutin dia kan.. semoga kesihatannya sentiasa baik agar dapat menjalankan tanggungjawabnya dengan baik..