Saturday, February 25, 2012

nak tunjuk ni

Assalamualaikumwarrahmatullah...

Ingat lagi tak trip saya ke ikea hari tu? hemm komen komen dah di jawap ya..lupa pulak selalu paparkan jawapan komen pada post terbaru so senang orang baca..terlebih rajin ni

Ni nak tunjuk ( macamlah ada orang nak tengok sangat kan..)

Haa..nilah hasil nya rack ikea yang murah tu...;) saya letak kat breakfast area...tempat tu taklah besar sangat...muat meja untuk 4 orang ...jadi tempat anak anak buat kerja sekolah..makan2 kami 3 beranak pun kat sini..malah kalau hakim dan zulaikha balik pun kami makan kat sini..senang nak ke sinki dan ambik lauk..dekat

Bila adik adik datang dengan family masing masing..di sini tempat budak2 makan...kerusi yang 4 di tambah dengan kerusi lipat ..meja makan besar sikit kat depan...pun ada kerusi 4 jugak..ntah lah kenapa masa beli meja meja ni kami selalu beli kerusi 4 je..padahal keluarga sendiri dah berjumlah 5 orang..husband la tu..selalu tak ingat..:)



Ishh pandangan sisi la pulak kan...harap harap takde sapa yang loya hari ni...:) terover syok sendiri la kan sebab dah dapat apa yang dulu dulu nya hanya menjadi mimpi je...sebenarnya saya memang mengimpikan rumah yang separate dining area dan breakfast area....ya lah duk menyewa kat rumah orang kan...mana kita boleh nak buat sesuka hati...

Bila ada kawan nak jual rumah dia yang saya memang selalu datang dulu dulu tu...terus kami setuju je...saya dah hafal sangat lay out rumah dia dan memang dalam diam menyukai layout tu...kira harga rumah memang dah termasuk dengan upah renovation siap siap...kami tak perlu nak pening kepala tunggu orang buat tu tak kira dengan kerosakan yang kontraktor buat lagi kan...biasa lah buatan manusia...mana ada yang sempurna mesti ada hiccup here and there kan


Kan betul rack pelbagai guna...boleh cari penyakut dan boleh buat sangkut handbag juga...:)

Saya tengah mencari hanger yang ada sederet tempat sangkut tu kan...hemm nak cari pun kena merata cari sebab nak bagi masuk dengan deco ( cehhh...jangan loya aaa...)..theee saya memang suka mendeco deco ni...

Buat masa ni ini lah je barang barang yang dibenar kan ada di rack ni...benda kecik kecik gift dari McD tu sebenarnya suhailah pun tak nak dahh tapi mengenangkan bila anak2 saudara yang tecik tecik tu...hemm memang itu lah yang diaorang cari..pastu pandai pulak letak balik...sebab...dia orang ni faham sangat yang makngah depa garang...ha ha...datang rumah makngah ni kalau lepas main wajib kemas semula...kalau tidak tak boleh balik...kejam kan? :)


Tapi saya suka sebab anak anak saudara yang sebaya suhailah ni kalau datang rumah akan datang berkerumun kat rack ni lah...tu bertindan buku2 cerita tu...bukan novel saya lahh...ni buku2 cerita suhaila tentang dunia survival dia tu...memang kegemaran dia orang...tu yang latest lah...yang dah agak lama dia simpan dalam bilik dia..kat rack yang sama jugak..alaa yang saya silap pasang tu...

Sebenarnya rumah saya ni selalu di kerumuni adik adik...tapi entahlah setiap kali diaorang datang saya selalu lupa nak ambik gambar...seronok sangat bersembang kot...:) lain kali mesti ingat untuk snap gambar kan...dah kata nak buat blog tempat simpanan kenangan..tapi gambar2 kenangan takde...apaddaa...

So itu je lah nak tunjuk kali ni...takde apa yang menarik cuma sedikit idea saya saja..kadang kadang bila kita tengok kat rumah orang baru kita sedar yang benda tu ujud dan affordable pulak tu...bagi saya barang barang biar pun murah tapi mesti ada design yang menarik..kalau tak kita tengok sekejap je dah bosan..betul tak? ni hanya pada mata saya lah...:)

Apa apa pun terima kasih kerana singgah..jumpa lagi

4 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam saniah..cantik rack tu.Mudah kita nak menyusun pelbagai barangan trutamnya buku2 kat situkan.

Pen Biru said...

Wargh! Jeles jeles!

azieazah said...

Wahh kreatifnya kan?
Rak sebegitu memang sesuailah untuk buku-buku dan frame gambar. Mudah ambil dan simpan.

Cuma bab beg or handbags, saya tak berapa suka letak expose camtuh, sebab mudah berabuk dan “makan diri”. Saya lebih suka simpan dlm plastik dan boh dlm tempat bertutup.

saniah said...

Azietie.....akak pikir pun mmg mudah sbb nk guna hari2...:)


PENBIRU.....jgn jeles2 aaa....simple ja ni bkn mahai mana pun...asal senang nk kemas jaa :)


Azieazah.....beg tu? Oo tu beg yg i duk guna hari2 ...balik dr kedai je sangkut kat situ hehe senang...