Wednesday, February 15, 2012

hujan dah turun...angkat kain di jemuran tu..

Assalamualaikumwarrahmatullah...

* gambar dari GOOGLE... :)


Salam semua..wajah ni ceria sejak petang semalam...lega lega sangat...petang semalam hajat hati nak ke pasar malam tak kesampaian namun tak frust lah sebab dapat anugerah yang lebih besar dari Illahi....limpahan air dari langit yang sebelum ni langit terang benderang takde awan nano langsung...:) awan nano?? ni si suhailah lah mengajar ni..mama dia ni bukan nya tahu benda apa tu awan nano...entah betul atau idak dia kata awan nano tu awan yang bawak hujan...iye ke? sori la aa...jangan gelak aa..saya memang tak tahu ..:)

Iye..kat kawasan saya semalam petang  dan hari ni dah pun hujan lebat pulak tu.....Alhamdulillah..dua hari lepas buat entry sakit kepala pasal panas...Dato' LF minta bersabar dan redha ..saya memang dah redha..cuma saje la bila rasa sakit kepala sangat tu pasal yang buat entry tu...terasa diri ni jenis tak bersyukur plak kan...emm yalah Allah duga sikit dengan keadaan yang kurang selesa pun saya dah tak tahan...aiii...saya asyik bersungut je tanpa sedar masa Allah beri keselesaan tak pulak ingat nak bersyukur...apalah saya ni kan

Bukan hanya di tempat saya je yang tak hujan yang panas terik tapi semua tempat dan takde pulak blogger yang komplen macam saya...Allah Allah...betapa teruknya sikap saya niii....Astaghfirullah....berdosa nya saya ..bersungut yang bukan bukan..sila jangan contohi sikap saya ni..sikap yang sia sia..Allah membenci hambaNya yang mempunyai sikap yang sia sia...Astaghfirullahallazimmm..

Hujan dan panas adalah rahmat Allah Taala...saya wajib terima dengan penuh kesyukuran dan redha...entah kenapa saya jadi seorang yang suka bersungut pulak..diri ni memang serba kekurangan...*sigh*

Moga Allah ampunkan saya..saya memang seorang yang jahil dan mudah mengikut perasaan...

Apa apa pun terima kasih kerana singgah... :)

4 comments:

Dinas Aldi said...

Kita hanya manusia biasa, kak Saniah. Saya pun sama jugak jahil. Tapi untungnya, bila ada kawan2 yg ikhlas menegur dengan baik, kan. I LIKE.

Kamsiah said...

salam
kat kulim pagi ni sejuk sgt
semalaman hujan turun dgn lebatnya...skrg pun masih ada gerimis lagi...best,kan..nikmat ALLAH yg tak terhintung

Zaitun said...

Ditempat kak Zai masih lagi panas,kalau hujan pun rintik2 aje lepas tu panas balik.

Memanglah hujan dan panas anugerah Allah swt tapi kita sebagai manusia selalu kurang bersyukur tapi takpe asal ada kesedaran.

saniah said...

CIKGU....Memang betul tu..bila dato' sebut pasal redha..baru kak mcm "ehh apa aku ni?" kita beruntung kan dpt kenal org2 yg sentiasa mengingat kan kita..cikgu pun jgn segan2 tegoq la kak klau ada yg tak kena ya..?


KAMSIAH.....terimakasih kerana follow saya..juga krn tinggalkan komen..hemm..saya rasa kulim memang tempat yang sejuk kan? saya blum pernah sampai ke sana walaupun sepupu pernh masuk mrsm kulim dulu...tp sure kulim pekan yang cantik..nnt satu hari nak ke sana InsyaAllah..:)



KAK ZAI....iye kak? ingat kak Shah ALam yang duk hujan tiap2 petang..:) kita kena sabar bnyk2 kan..:) kena la kak zai lbh giat lg mnyiram pokok2 bunga kak zai tu..:)