Monday, January 30, 2012

bila takde kerja inilah kerja nya

Assalamualaikum...


Masa nak tidur tak berapa lama dulu...kejadian ni berlaku lebih kurang dah 1 bulan lebih la..hemm masa tu suhailah baru di tinggalkan oleh kakak nya....heh intro macam cerita bagus sangat....takde lah saja nak buat impact suspen sikit..berkat duk suka sangat melayan cerita seram merapu kat tv3...

saya cadangkan usah la di tonton cerita merapu tu..nanti....hah jadilah macam si kenit saya ni...umur dah 12 tahun..penakut yang amat sangat.
Kakak balik ke rumah dia angkut lah bantal selimut dia ke bilik...udah si kakak balik ke hostel...eh eh pandai pulak angkut balik ke bilik kami...menumpang kat bawah tepi katil kami....geram juga la kan sebab bilik bersepah dengan selimut...bantal...toto dia..dah tak cantik la bilik mama tau.. :(

Saya keluar bilik air tengok dia duk main benda ni..main bayang bayang sendiri...mula mula saya tak berapa berkenan nak bagi dia main imej imej ni...ada laa pantang org tua yang saya dengar dulu dulu masa kecik...tapi bila di pikir pikir....apa lah salahnya main bayang ni kan? kira nya macam belajar sains jugak lah kan...so saya biarkan je suhaila mencipta imej kat almari saya

Ini lah hasilnya....takde lah cantik benor imej nya..ada juga saya interframe sekali tu..saja je jadi cikgu sains kejap..

Ini kalau tak silap....dia nak buat kepala anjing...hemm dengan jari jari masuk ...hah dah photographer pun amatur...

Ini semua orang tahu la kan...rama rama...hemmm

Haaa yang ni memang sah sah mama yang buat....sila rujuk pada jari yang montok itu ya....kelakar kan ekor kucing tu...errrr

Udah tak boleh nak bagi komen lagi dahhh....memang hancusss lah..menangis kegembiraan lah tokey wayang kulit...

Ini kepala anjing pakai serban....ha ha ha
Demikian lah pertunjukkan wayang kulit kami...melayan mata yang payah nak tidur awal...o yaa baru saya ingat ....ni masa saya paksa suhaila tidur awal sebab esok dah start sekolah...emmm...dalam 3hb Januari lalu lahh....

Terima kasih kerana singgah..
Jumpa lagi dan harap harap dengan entry yang lebih ilmiah....

ehh tapi ni bukan ke ilmiah ke...ilmu sains ni...bayang terbentuk apa bila ada cahaya memancar di belakang imej....betul ke cikgu cikgu sains...?

p/s....dah la cerita merapu...gambar pulak blur..hemm kamera cap ayam lagi kot masa ni..:)

6 comments:

Pen Biru said...

salam..sori ye tak p kenduri .ada family matters kat CH..huhuh

suri solehah said...

hehe..teringat masa sekolah dulu kan..memang cikgu sains ada ajar ni

saniah said...

PEN BIRU.....takpa...cuti2 mcm tu mmg bnyk kenduri....hihi...


SURI SOLEHAH.......a'aaa mmg kan? Seronok bila sekali sekala buat amali gini...trkenang dulu2

ainnoraini said...

masa kecik2 dulu mmg suka main macam tuu..

mesti manja suhaila tu kann..tido gan mama dia lagi..dia sebaya dgn anak ain no3 la kak...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ilmiah la sis..ilmu keibuan, ilmu melayan mata bg cpt ngantuk..hehe

Dinas Aldi said...

Kihkih saya sampai la ni kalau ada peluang mesti nak buat main macam ni tapi jarang ada peluang sebab bila nak tidoq, tutup lampu habes gelap gelemat :D