Sunday, December 25, 2011

salam di hari minggu

Assalamualaikum....
terima kasih pada readers yang bagi respond pada post berkenaan PM tu...emm...hanya nak share kejadian2 "aneh" yang berlaku pada saya...iya pada usia penghujung 43 tahun ni...saya mengalami beberapa perubahan biology yang kekadang merunsingkan dan agak menakutkan...ya lah kan..dengan sejarah arwah ayah dan nenek ( mak ayah ) yang meninggal dunia akibat barah jadi saya macam tertanya tanya samada perubahan2 tersebut ada kaitan dengan the big C tu kan...tapi bila baca2 tentang the big M...saya rasa perubahan itu lebih menjurus ke pada big M...namun tak bermakna saya melupakan sindrom sindrom big C....perlu di ingat juga..kalau ada dari ahli keluarga yang pernah kena cancer so chances tu ada juga lahh....apa apa yang berlaku saya kena bersedia dengan segala ilmu...samada big M atau big C...ya..kena cari pengetahuan untuk kedua dua nya sekali....


Yang perlu saya sediakan sekarang adalah kefahaman yang mendalam apabila menerima ujian dari Allah swt...perlu lah redha namun perlu juga ada ilmu dalam menangani segala yang Allah berikan....


Semoga kita semua di lindungi Allah setiap masa....


Itu je nak share hari ni....selamat berhujung minggu dan selamat bercuti hujung tahun...
eerrr....saya juga nak pergi bercuti ni...takde lah jauh jauh...dekat je ...dua orang anak anak saya dah berada di sisi kami jadi masa ni lah yang sesuai untuk bercuti sekejap...cukuplah dengan hanya keluar dari KL ni untuk semalam asalkan dapat bersama sekeluarga nanti awal tahun depan kedua nya akan kembali sibuk buat persediaan untuk menghadapi peperiksaan semester masing masing....kira cuti ni untuk menjuvante dia orang lah kan chewahh...( tak naik cgpa siap korang aaa...)


Jadi apa apa pun terima kasih kerana singgah ....jumpa lagi InsyaAllah rabu nanti...saya akan masukkan gambar kami nanti ya...

6 comments:

azieazah said...

Selamat bercuti SANIAH!

saniah said...

u tu pulak bila nk bercuti? jgn kerja kuat sangat...jaga kesihatan okay... :)

♥MAMASYAZA♥ said...

saya baru balik teman en. abah g reunion. dah lewat mlm baru sampai, coz golongan lelaki sibuk sgt nak berkaraoke dulu seblom balik

Acik Erna said...

Assalam saniah..salam kenal dari acik..
terima kasih saniah..acik baca komen saniah diblog Kak zai. dan acik mintak hero acik baca sama..acik dah bagitau dia PMR baru permulaan peperiksaan besar dan acik pernah cerita ngan dia tentang apa yang saniah sharekan jugak..anak sedara acik sendiri dikampung.masa PMR 7A jugak..tapi SPM dapat Kurang A..hero acik macam blur..bila tengok komen saniah..acik panggil dia baca.dan bagi tau..perjuangan masih jauh dan perlu diteruskan..tiada istilah tahun honeymoon..baru dia mengangguk mengerti.terima kasih saniah.

Dinas Aldi said...

Selamat bercuti kak Saniah!

saniah said...

MAMASYAZA....wahh berkaroke sakan...:) sekali sekala lepaskan tension bagus gak kan..saya pun minat nyanyi tapi nyanyi dlm hati je lahh ...hujan lebat klau saya mnyanyi ni...:)


CIKGU......ishh cikgu pun baru balik kan? so how was urs? syok la dpt bercuti dgn anti G...:)