Thursday, December 8, 2011

pernah main ni?

Assalamualaikum....

Nampak tak apa model saya duk buat? hah...bila kebosanan melanda...:)
kami ke kedai runcit cina kat melawati ni....sesiapa yang tak pernah datang ke dunia sebelah sini...ke ulu klang ni...harap maklum ya...masih ada kedai runcit cina yang jual biskut timbang dan berbagai barangan dapur yang kadang kadang tu tak jumpa kat Giant...:)

Macam belon ni...masa sekolah rendah...30+++ tahun lalu...selalu saya main belon ni...anda sure pernah..( yang seangkatan dengan saya lah kan..)

Suhailah ada main benda ni dengan kawan kawan dia..so tak lah jakun sangat...tapi hari tu tak sangka terjumpa kat kedai cina ni..tu yang ambik ....banyak juga dia beli sebab tube nya kecik sangat....rasa nya 2 kali tiub dah habis...

Saya tengah ber blog walking dia sibuk datang suruh ambik gambar ...nak letak kat fb tapi saya dah letak kat blog saya dulu....:)

alamak red eye lupa nak buang...hehehe dah jadi macam mata kucing dalam gelap :)

wahhh siap posing lagi....tunjuk hebat aaaa

Jangan risau main belon ni anytime boleh tiup bagi besar lagii tapi baik baik ya sebab mudah berlubang...kalau berlubang kena cepat cepat tampal...rapat kan balik lubang tu...mudah jeee...  :)

Ini lah tube cinonet tu....kecik sangat...dulu dulu jual besar kan..emmm

Itu je lah nak cerita...

Apa apa pun terima kasih kerana singgah...jumpa lagi :)

6 comments:

L said...

lepas main. aku tempek kat kepala adik aku. hahahah

jom baca kejap.=0
http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/aku-sayang-parent-aku-korang.html

saniah said...

wahhh.....sama lah kak pun macam tu...bila belon pecah tempek kat org..syok kan?

ok nnt kak singgah..tq :)

azi said...

Kak Saniah...
dulu kecik2..selalu main...saya suka tiup belon tu besar2...

sekarang ni...anak2 pula suka main...tapi tak le pandai tiup macam umi dia dulu...:)

saniah said...

AZI...sama la kita..:) suka kan?buat besar besar pastu tekap kat muka buat topeng kejar kawan..haha

Lydia Miza said...

anak2 saya pasti tak pandai main belon ni.malah tak pernah belikan pun.blk malaysia nnt nak cuba cari dan bg mereka main lah ..mesti seronok

saniah said...

MIZA...kalau ada rezki anak2 miza tu nnt akak tolong belikan bnyk2..k..kat sini ada kedai jual tau..nnt nk balik bg contact no k..:)