Wednesday, December 7, 2011

makan apa berdua je?

Assalamualaikum.....
firstly nak ucapkan terima kasih pada Kak Zai....Hanis...Cikgu Dinas aldi...Shidah (sizuka)....Azerie...Pen Biru...MP...( ada tertinggal ke? maaf kalau tertinggal ya..tak sengaja..) kerana join main game teka teki tadi....hemm actually ada 4 orang dapat menjawap dengan tepat....syok kan main main..? emm nanti bila saya jumpa game lagi kita akan main sekali lagi k...dan InsyaAllah kali ni saya akan kasi reward..tunggu hari ya...

**************************************************************************
Aaha...macam tajuk la kan...dah tinggal berdua...bila malas nak keluar jalan jalan mungkin sebab semalam dah seharian ber jalan kan..so hari ni kami berdua lepak kat rumah....sementelah sepagian ni saya asyik bersin dan meleleh air hidung je so memang tak kan keluar ke mana mana lah kan...

Sebelum saya ambik simetax dan menuju ke dreamland baik lah saya ke dapur dulu siapkan santapan untuk suhailah...nanti takde lah dia kebuluran masa mama nya lelap tu kan.
Ini lah yang saya masakan untuk lunch kami hari ni....emm senang kerja kan...tuang kan dari botol..kali ni saya cuba sos spagheti cendawan dari Kimball selalu tu guna perasa tradisional....macam malas ke? ehh ini kira masak sendiri jugak kan...

Sebab saya kata gitu ialah...kena tumis bawang merah dan putih juga...kena masakkan daging cincang jugak...macam biasa cuma yang mudah sos spagheti tu dari botol...kalau guna sos je tak tambah tumis bawang dan letak daging rasa nya tak sedap kan....dan juga letak garam...hehe..lebih kurang air tangan jugak la kan...

kalau dah di permudahkan macam ni pun si makngah tak mau masak lagi ntah la nak kata apa kan...tapi sebenarnya makngah tak sihat hari ni so gunalah yang mudah dan cepat ni...sambil masak sambil lap hingus...yuck...! hahaha...makan juga...tapi kalau sihat pun makngah tetap akan guna sos ni jugak sebab...memang sedap :)


Dah pandai guna periuk medium sebab orang tak ramai kan...tu pun masih ada lagi dalam periuk...esok breakfast dengan spagheti la nampak gaya nya....

Nak lagi sedap....makan spagheti dalam pinggan tok nenek... :) corelle pun kalah

Hemm itu jela catatan harian hari ni...semoga hari anda juga se ceria saya tapi jangan lah tak sihat macam saya seharian ni ya.....moga esok di beriNya kesihatan lebih baik dari hari ni....( emm sakit sikit pun nak bersungut...alahaiii lembik nya makngah...)

Apa apa pun terima kasih kerana singgah...jumpa lagi ya

5 comments:

azieazah said...

I selalu guna jenama Pregio. Hat jenama ni tak penah try lagi. Nak cuba gak la.

Wooooooo pinggan vintage tuh! Klasik you. I like!


Nak makan gak, 2 pinggan tau! hehehe

che mid said...

Memang kena simpan stok bahan masakan imejensi macam tu kan.. kalau tak sihat, ada tetamu segera.. atau... penyakit malas datang ke...memang berbaloi..

saniah said...

AZIE...jemput mai sini aaa...:) jgn kata 2..4 ..5 pun boleh aihh..:)

Pinggan tok ai..cucu lain tak reti guna so i rembat je lah..cantik tp mudah chip..kena hati2 brg lamaaa mcm org nya laa


KAK MID.....i prnh guna prego tu sedap juga rasa sama je tapi ambik kimball sbb tanda halal dari malaysia...confident la sikit ahaskkk...:) mana2 pun sama kak..:)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

wahh sedapnyer kak!nak juga~~

saniah said...

MIZA...no prob dik...tapi kena mai sini lah..:)