Tuesday, August 9, 2011

tak sempat langsung

aihh sibuk betul aih lately ni...bukak kotak buang kotak..koyak kertas..pilih baju letak dlm plastik bag pastu letak luar pagar dengan harapan ada orang ambik..tapi tiada sambutan nampaknya..hehehe baju2 kat kedai yg baru2 lagi cantik..apahal orang nak kutip baju lama saya kan..ermm

Banyakk betul kami buang barang..kebanyakkan nya buku buku latihan sekolah dari zaman hakim dan zulaikha bersekolah lagi...ada yang penuh bertulis ada juga yang baru dua tiga helai bertulis...apa nak buat..kalau banyak masa boleh pilih koyak dan staple kan buat jadi rough paper untuk si suhailah guna masa buat kerja sekolah kan...tapi tau tau je lahhh...nak kejar masa ni sebab betul betul rumah masih tak tersusun naik sakit mata tengok...

Cari barang pun dah tak jumpa dah..cable handphone pun dah taktau sapa pegang selalu dalam laci tv tu ni dah takde ntah kat mana..jangan2 terbuang sekali dengan sampah..tu pasal lah gambar ambik dengan handphone tak dapat nak upload ni..nak ambik gambar dengan kamera mr.H tu malas lah pulak nak bukak dari beg la pulak dah la besar dan berat..buat apa ntah beli kamera berat2 nih...baik yang kecik senang nak bawak kemana mana....huishh banyak la alasan makngah ni..kalau dah malas mengaku jelahhh

Masa masak untuk berbuka ada gak ambik gambar..tapi simpan je lah dalam handphone tu..hehe..nasib baik jugak sebab bukan cantik pun gambar nya..rasa makanan pun kejap tawar kejap masin...alasan puasa konon tapi sebenarnya memang tak terer masak..keh keh keh

Pagi tadi sahur dengan kurma ayam leftover iftar semalam...buat sayur dan sebelum tidur dah buat sambal tumis telur rebus...petang ni iftar goreng kew teow jee..masak nasik dan beli lauk..wahh pengakuan yang ikhlas...emm tapi lauk2 yang saya beli ni bukan kat PARAM..tapi kat restoran yang memang jadi tempat kami biasa beli sebelum bulan puasa lagi.

Itu je lah coretan saya..sunyi pulak rasa nya entry kosong takde gambar..ok lah nanti saya keluarkan kamera gedabak yang sebenarnya takde lah gedabak sangat tapi uhh tak selesa sangat menggunakan nya..hehehe akai nak kamera barulah tu..(jangan harap laaa)

Oh ya..hari ni hari pertama si Hakim mula berkerja...dia restoran Johnny di Jusco Aplha Angle..mula kerja pukul 2 habis kerja pukul 9...ok lah tu daripada dia tidor je kat rumah ni..

ok apa apa pun terima kasih kerana singgah ye...

2 comments:

Papa Mifz said...

biasa nye mcm tuh la...bende yg tiba2 nak pakai sat lagi cari punya cari x jumpa..huhu

saniah said...

papa mifz..betoi3...masa ni la segala benda yg dh hilang kita jumpa balik dan benda yg kita memang duk guna hilang la pulak..sakit hati tau