Monday, July 25, 2011

terkenang semasa lalu...

Saya baru berkunjung ke facebook saya..macam pelik pulak..ya saya ni dah lama jugak tak masuk fb tu..saya register fb dah lama jugak la...tu pun dipaksa oleh adik saya sebab mudah nak communicate la..mudah nak tunjuk gambar lah..macam macam lagi lah..

Masa tu adik saya di australia dan nak mudah hantar gambar dan bercerita tentang perkembangan baby dia..jadi selalunya dia kirim dalam fb je..

Pastu pulak kawan kawan lama masa sekolah dulu...sekolah rendah sampai lah masa belajar kat kolej dulu dapat contact semula...emm kira ok la juga dapat tahu kat mana diaorang dan dah ada family ke tidak...kan

Tapi saya tak begitu excited sangat bila dapat berhubung dengan kawan kawan lama ni sebenarnya....sebab sebelum ada fb pun saya tak pernah putus hubungan dengan kawan kawan baik saya....yang kembali berhubung ni cuma kawan kawan yang masa sekolah kenal gitu gitu...maksud saya masa sekolah dulu mungkin dia orang ni cuma satu kelas dengan saya tapi kami tak rapat....hehehe teruk kan saya ni...

Masa di sekolah saya mempunyai 4 orang kawan rapat...dan kami tidak putus hubungan...walaupun kami tak berhubung dengan fb...malah bertelefon pun jarang tapi dalam hati ni tetap ingat mengingati....dan yang unik nya hubungan kami kerana kami juga rapat dengan parents masing masing...so jika saya balik kampung saya boleh bertanya kepada mak apa apa perkembangan tentang diaorang ni....ada 2 orang kat kampung dan 2 orang lagi di KL..

Ok...saya bukak fb baru baru ni...terkejut saya tengok sorang kawan saya (senior sethn tua dari saya..sama seklh tapi tak rapat masa tu...tapi rapat masa kat fb pulak..pelik pelik) entah apa mimpi dia....dia masuk kan gambar gambar...ya la apa nak heran masukkan gambar? emm yang heran kenapa dia masukkan gambar dia berskirt pendek dan mengerbang rambut ketika di kolej dulu?....sedangkan dia dah bertudung sekarang....dan berjela lah komen komen kat situ especially dari kawan kawan lelaki.....faham faham lah kan apa kata mereka...

Alahaiii...agak agaklah kan...budak umur 1o tahun pun tahu erti aurat dan ada yang dah bertudung dan tak bukak bila berjalan di luar rumah ( anak anak dara saya tak bertudung...jadi bukan lah saya memuji anak anak saya yaa...) ini kan pulak mak orang yang dah 40 lebih ni....

Agaknya terkena sawan midlife crisis kot...hahaha...

Jangan lah hati kita pulak terpesong oleh godaan syaitan nanti ya....minta di jauhkan lah yaa...

terima kasih kerana singgah...

No comments: