Wednesday, July 27, 2011

berpindah dan buang barang

Baru je lega tengok rumah dah siap di cat walaupun cuma kat dalam je tapi saya dah lega..dah boleh la angkut barang2 yang ringan pelan pelan..

Hajat hati nak berpindah hari rabu 27hb konon...pastu mr.H kata tak boleh pasal dia kena ke Terengganu rabu ni..okay tukar khamis plak pastu tak jadi lagi pasal...emm apa ntah lupa dah..pastu tukar jumaat punnn tak jadi pasal dia nak bawak hakim pergi dengar taklimat di Kajang...

Okay ni semua plan yang di buat last week...dah decide nak pindah sabtu ni...ni mesti jadi ni pasal hari ahad orang dah tengok anak bulan.....apa kena mengena dengan berpindah dan tengok anak bulan? ehh bukan saya atau mr.H yang kena pergi tengok anak bulan...tak takk

Saya tak nak berpindah masa bulan puasa ni...sebab kena pindah malam malam...taknak nanti jiran ingat kami lari malam tak bayar sewa...ha ha ha tak laa...sebenarnya letih la..kesian budak budak yang mengangkat barang...lagi satu alasan saya ialah tak mau berulang incident dulu dulu....

Masa pindah tahun 2006 dulu kami pindah malam puasa...dah tu letih punya pasal tertidor mati langsung tak bangun sahur....esoknya hakim tak puasa...haaa tu pasal saya tak nak berpindah bulan puasa...

Ni barang barang belum habis masuk kotak...kain baju pun masih penuh dalam almari tu pun dah buang baju baju lama masih lagi banyak dalam almari.....emm macam berazam tak nak dah beli baju kurung....raya ni taknak beli lahhh...konon....baju baju tu dah ketat....habih??? tak kan nak jadi macam nangka kena balut sendat sendat dan nampak berlipat lipat kulit perut tu?

Hishhh....tak mau la saya...tak mau apa? tak mau beli baju baru ke tak mau pakai sendat sendat yang nampak lipat lipat tu? hehhehe

Ehhh apa kata berazam nak kuruskan badan? ha kan ke bernas idea tu...badan sihat belanja pun kurang...emmm

terima kasih kerana singgah....

No comments: