Friday, July 15, 2011

peluang..

Dada macam di himpit batu..sesak nafas saya rasakan malah makin lama makin payah untuk saya menarik dan menghembus nafas ini. Kira nya saya ada sayap sudah lama saya berada di sisi ayah...turut mengurut dada nya..turut memapah dia ke bilik air...akan saya tunggu di sisi katil ayah..tak kan saya tinggalkan dia seorangan merintih kesakitan...

Akan saya sentiasa bersama mak menemani ayah....akan saya bantu mak meredakan kesedihan mak melihat penderitaan suami nya...akan saya hulur bahu saya sebagai tempat mak menyandarkan tangisan nya...

Aduhai masa...kira nya saya yang mengatur hari dan detik sudah lama hari ini menjadi hari isnin...adakah salah saya kerana perlu menyelesaikan satu persatu pekerjaan sebelum saya dapat pulang menemui ayah...apa kata terjadi sesuatu pada ayah? dapatkah saya memaafkan diri saya kerana terlalu lama bertangguh pulang menemui ayah?

Dan apa kah saya akan dipersalahkan jika terus meninggal kan keluarga di sini mengurusi diri mereka sendiri tanpa saya menyediakan persediaan sepeninggalan saya nanti? Adakah akan menjadi satu masalah kemudian hari kiranya saya berbuat begitu?

Keluarga sendiri memahami namun gerak dan desakkan hati ini memaksa saya menyempurnakan tugas saya terlebih dahulu...perlu saya pastikan segala keperluan suami dan anak anak di penuhi...dan semua ini memerlukan masa

Ya Allah ku pohon ampun atas segala kekurangan ku ini...kurniakan pada hamba Mu ini kekuatan menghadapi ujian dari Mu..sesungguhnya segala kelemahan dan kesilapan adalah dari perbuatan ku sendiri kerana masa yang Engkau berikan telah aku persiakan dulu.....berilah peluang pada ku sekali lagi untuk ku tebus kesilapan ini...amin

Assalamualaikum
yang resah....

3 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam kak saniah...tenangkan hati dan doalah byk2 moga ayah kurang sakitnya.tak lama dah nak smpi hari isnin kak.sabar ye.adik doakan akak selamat sampai jmp ayah nnt.jgn terburu2 ye kak.

Chik Na said...

semoga ayah cepat sembuh...

saniah said...

miza..thanks miza..itu juga harapan akak..dah takde mood nk buat kerja2 lain..jiwa dah separuh ada di kampung..:( trima kasih mendoakan akak n ayah..thanks miza


Chik Na..trima kasih sudi menjengah..:) akak appreciate sgt2 doa chik na..tqvm dik..:)