Saturday, July 23, 2011

legaa..

Hari ini kami mula mengecat rumah...masa yang ada cuma 6 hari sahaja lagi untuk kami berpindah...aduhai terasa banyak betul kerja yang belum selesai...ummm sebenarnya memang banyak kerja pun...bila nak selesai mengemas ni???

oo bukan kami yang buat kerja tu walaupun saya suka sangat mengecat tapi pengalaman beberapa tahun lalu membuatkan saya berfikir banyak kali nak menngecat...last time cat rumah saya demam teruk...kami mula kerja2 mengecat pada minggu2 akhir bulan puasa dan saya demam berlarutan.....sampailah pada hari raya pun saya masih bertempek dengan koyok....emm mungkin banyak sangat terhidu gas dari cat tu kot..

Kira bulan puasa tahun lalu tu saya tinggal puasa banyak hari la jugak...ganti tetap kena ganti kan..

Ingat nak masuk kan gambar kerja kerja mengecat tapi pikir pikir...tak perlu kot.

Malam ni saya mandi dengan puas nya di rumah baru.....dah beberapa hari ni saya mandi dengan air minima sahaja kerana tekanan air yang amat perlahan di kawasan rumah saya sekarang...nasib baik pekerja2 indon yang mengecat siang tadi tak tidur situ kalau tak takde peluang lah ...legaaa....

terima kasih kerana singgah...

3 comments:

Kakzakie said...

Pindah rumah ni saniah mana cukup mengemas sehari-dua. Mahu nanti sampai nak raya baru siap.... Kalau mandi memang kurangkan sikit rasa letih kan...

saniah said...

za...iye mmg betul tu..baru sekarang nampak banyak betul barang kat rumah..buku2 jangan ceritala kan..buku si abang masa form 5 dulu pun masih ada padahal dah 3thn dia tinggalkan dunia persekolahan...hehe semuanya sayang nak di buang..

kakwos said...

wahh..
bestnya pindah rumah baruuu.
tahniah kak!

saya ni pun konon nak cat rumah.
tapi cat dok duduk dalam tong lagi.
tah bila tahun la baru boleh sapu ke dinding..