Monday, July 4, 2011

anak punya pasal...ikut jee

Hari ni isnin suhaila tak pegi sekolah...opps bukan ponteng..selalu kalau ponteng lepas final exam je..sesekali jee tau..he he

Ini tak pergi sekolah sebab sekolah bagi cuti sempena 1murid 1sukan 1larian...dah hari tu sukan tahunan dia orang tak ambik cuti peristiwa so kali ni dapat la bercuti...legaaa sebab dapatlah bawak budak kecik dan budak besar ni p tgk wayang...weekend tu hari saya pergi langsung tak dapat...cari kat one utama pun gitu jugak...hishh apa yg syok sangat??

Baca dalam review dalam paper tu hari movie ni dapat 3 star je..saya dan mr.H pun jadi malas nak pegi..tapi yang dua orang ni lah beriya nak sangat tengok..mungkin pasal dah tengok 2 siri yang terdahulu..ya laa kalau di fikirkan rugi pulak kalau tak follow kan...mana laa tau kot kot ada transformer no.4 kami ketinggalan la pulak kan..

So pagi tadi kami bertiga pergi ke WW berharap lah dapat tiket tengok pagi pagi ni..murah sikit kan..so nasib baik kami dapat 3 tiket dah mr.H malas nak tgk so tak yah lah ambik untuk dia..lagi pulak dia pun kata tak syok



dah masuk...dah tengok...emm boleh lah dirumuskan..sememang nya cerita nya nak menghapuskan decepticon tu je la kan so macam macam la akal Michael Bay nak jalin dan anyam cerita supaya at the end dapat letupkan mesin jahat tu kan...ishh jahat sungguh la mesin tu..samseng sungguh..kat mana otak dia hah?



Tapi jalan cerita ni nak hayati susah sungguh la..pasai kalut meletup sana sini...tu masa dah duk perang la kan..tapi masa awal awal tu macam biasa la tunjuk si Sam Witwicky yg berkawan dengan geng Autobots ( mesin baik ) kisah dia duk cari kerja tak dapat 2...(alaa fresh graduate memang la susah nak dapat kerja kan..kat malaysia pun ramai pengganggur apatah lagi kat amerika nunn...)...


Yang pelik tu girlfren seksi gila..tak padan dengan dia langsung..memang tak padan..tak padan dengan cerita lasak gini..ya lah duk berlari sana sini kena ligan dengan mesin jahat tu boleh lagi lari dengan high heels nya...tak masuk akai gak la kan..he he


Tapi part yang saya paling suka dan macam yang review bagitau memang betul lah...CGI memang cantik...jakunlah sekejap saya ni...hehe terpegun tengok kepandaian orang putih jadi bila dah puas hati dengan technology gini saya rasa saya boleh abaikan dan maafkan jalan cerita yang biasa biasa aje ni dan girl fren yang super seksi yang padan langsung dengan hero dan dengan cerita gini...keh keh keh


p/s...mula mula saya ingat saya akan tertidur lagi tapi kali ni tak pulak...emm mungkin sebab bising sangat meletup sana sini....atau mungkin terpegun tengok pergerakkan depa yang super laju tu...hehehe saya mengalami adrenalin rush jugak macam tengok movie thriller seram gak ni..


Apa apa pun terima kasih kerana singgah...:)

5 comments:

Lydia Miza said...

apabila tgk wayang tak tertido maknanya cerita tu bagus kan sis?

sindiketsulit said...

kalau begitulah jalan ceritanya..
ok.
konfem hujung minggu ni saya heret budak bujang 2 org tu pegi tengok.
diorang mmng suka cerita letup-letup ni kak! saya jer pencinta keamanan.
hehehe..

Sizuka said...

K.Siti,

takpe, kita balas dendam dgn tgk harry potter. hehehe.. memang tak bestkan transformer tu? :D

Kakzakie Purvit said...

Anak kakak dah merengek-rengek nak tonton tapi kakak kata tunggu keluar DVD nanti kita beli boleh tonton berkali-kali:)

saniah said...

miza..dik macamana nk trtidor klau kejap2 bomm kejap bang..hehe..miza jgn pegi tgk nnt baby kat dlm tu trkejut lak..:)

Ros..ha cerita ni memang utk hero2 awaklah..akak jamin depa mmg suka sgt2..pegi lah

Shidah...a'aa jln cerita biasa je..i plg tk suka mak si sam tu..kalut semcm kan...hehe jgn lupa harry potter..17hb mlm tauu...

kak za...memang bagus beli dvd pasal blh tgk bila2 masa..saya pun nk cari bila kluar nnt..:)