Monday, June 20, 2011

kemalangan..

Ini gambar kemalangan malam tadi di kilometer 23 jalan kuala lipis-benta..kemalangan dalam pukul 11.45mlm.

Menurut akhbar tu 4 orang sahabat maut dan salah seorang parah. Kereta dipandu oleh salah seorang yang meninggal tu. umur baru 20 tahun..muda lagi dan mungkin juga lesen yang diperolehi juga belum pun 2 tahun. Di khabarkan yang kereta di pandu laju dan terbabas memasukki laluan bertentangan dan menghentam bas tersebut..


Mr.H dah mula menunjuk kan kerisauan nya semula bila membaca berita ni pagi tadi.....semalam hari sabtu adik saya yang paling bongsu..(kami panggil dik wa je)..takde la kecik lagi dia ni..dah 32tahun pun dan dah ada anak sorang..dik wa akan ke kelantan minggu depan dengan memandu sebab nak melawat student dia yang buat praktikal di hospital sana......mr.H agak kurang bersetuju dia nak memandu ke sana sorang diri dan mencadangkan dik wa menaikki kapal terbang je dan sewa kereta di sana....tapi dik wa kata uitm tak cover perbelanjaan kereta sewa...ya lahhh betul gak kan...semua nya nak cut cost


Sepanjang jalan balik dari rumah dikwa tu mr.H menyenaraikan lah segala keburukan jalan yang dik wa nak ambik...saya kurang arif jalan ke sana sebab belum pernah ke Kelantan lagi..tapi menurut mr.H jalanraya situ berbahaya...ye lah bukan nya highway 2...3.. lane macam yang selalu kami guna nak balik ke Kedah...kena pulak tu nak kena over take lori balak la...lori biasa laa...dan ada pulak tu yang lori2 terbabas masuk jalan bertentangan....bila dia menyenarai kan saya pun mula lah serabut...aduhaiii....dia serabut dia buat saya serabut sama...hishhh


Lagi lah pulak bila pagi ni ada berita kemalangan tu ...aduhaii...apa yang boleh saya katakan pada dia dan pada diri sendiri?? cuma berdoa la banyak banyak agar dik wa selamat dalam perjalanan pergi dan balik...sepanjang seminggu dia ke Kelantan..maid dan anak dia zara tu akan di tinggalkan bersama saya...emm...merasalah saya jadi mem selama seminggu nanti..ha ha ha...


tapi nanti clash lah pulak dengan pembantu saya yang selalu datang seminggu sekali tu..tak paa biar si maid dik wa lihat macam mana maid indon buat kerja....maid adik saya datang dari kemboja...baru kali pertama berkerja sebagai pembantu rumah...agak kekok tapi bagus menjaga budak budak dan itu yang adik saya mahu pun..dia perlu kan seseorang pembantu dan teman sebab suami dia bekerja di Bintulu sarawak dan cuma pulang sebulan sekali..kesian adik saya kena uruskan segala gala nya sendirian...saya cuba membantu sekadar yang termampu..macam nilah tolong jaga kan anak dan maid dia sepanjang dia bertugas keluar daerah


Hisshh sekarang saya serabut dan susah hati bertambah2 sebab hari rabu nanti suhailah nak ke Lanchang pulak...menyertai kem oleh YAWA..yayasan anak2 warisan alam (kalau tak silap..) selama 4 hari 3 malam...ni kali pertama dia nak pergi jauh ni dan naik bas pulak tu...


Ya Allah permudahkan urusan kami...lindungilah orang orang yang kami sayang...emm saya dah mula emo semula...aduhai aduhai..


Apa apa pun terima kasih kerana singgah :)


p/s oh..ada perubahan dalam gantinama diri pertama yang saya guna kan...selalu nya saya guna kan "aku"..saya merasakan "aku" agak ganas (ha ha ha...) hanya pendapat saya ya...jadi sekarang gantinama "saya" digunakan ....harap terima :)

No comments: