Monday, September 12, 2011

hari sabtu

ni cerita hari sabtu lalu...jemu duduk kat rumah..macamlaa takde kerja nak buat tapi sebenarnya ini lah hakikat bila menjadi full time housewife...kerja rumah hari hari duk buat...tiap hari rutin hantar anak sekolah..basuh baju...sidai baju..sambil tu siapkan makan..ambik anak dari sekolah..pastu hantar anak gi tusyen..tunggu anak balik tusyen kat rumah sambil tengok tv dan lipat kain atau buat kerja rumah yg lain...dahh malam...siap makan malam kemas kemas tengok tv dan berleter kat anak suruh buat kerja sekolah

Walaupun tinggal sorang je yang bersekolah kerja berleter tetap kena buat juga...malah bila anak dah tak bersekolah pun saya kena teruskan kerja berleter ni pada yang besar2 ni....leter suruh sembahyang...leter suruh bangun awal...leter suruh kemas bilik...leter suruh bersihkan bilik air...leter suruh masukkan baju yang dah berlipat ke dalam almari....leter etc etc...ha ha ha tentu ada yang bersyukur tak tinggal serumah dengan saya...yang lelaki sure bersyukur tak kawin dengan orang yang macam saya.....tapi sebenarnya saya lah yang paling banyak bercakap dalam rumah ni...namun saya yakin dengan cara ni saya tak mengalami sindrom kemurungan..yang selalu ada kat orang perempuan yang sering memendam rasa...hehehe sapa la yang kata macam ni

Saya ingat lagi masa saya masih bekerja dulu ( 11 tahun yg lepas..masa tu anak baru 2 ) saya memang kurang bercakap..balik kerja campak handbag tukar ke t shirt rumah terus masuk dapur masak makan malam pastu terus campak baju ke dalam mesin basuh pastu sidai baju..letih letih sangat sangat...hemm kerja kipat kain baju memang buat wekend je lah..tu pasal lah saya jarang keluar jalan jalan masa hari minggu tapi jangan ingat saya tak bershopping...selalunya saya heret anak anak ber shopping lepas waktu pejabat..mr.H pulak selalu balik lewat sebab tempat kerja dia masa tu jauh nun kat subang jaya...berleter memang jarang sangat sangat agaknya sebab tak de masa nak spot benda benda yang tak kena di mata...anak anak pulak kecik kecik lagi masa tu

Sebenarnya ni yang saya nak cerita..sekarang umur pun dah 40+..dah jadi full time housewife dah 11 tahun..dah expert laa ha ha..hari sabtu lepas saya ajak mr.H keluar...dia ok je..tapi mula mula je ok pastu masuk je mr2 nak ke 1utama...hehehe...jemmm orang keluar berhari raya. Mula lah dia masam muka...tapi saya selamba je..iya la hari minggu je lah saya dapat kelur jalan jalan...hari lain terikat dengan schedule anak...mana sempat nak cilok ke shopping complex..jalan di KL ni taula silap2 congak anak saya tersadai sorang sorang kat sekolah...jadi saya memang tak berani nak keluar jalan jalan ke KL kalau hari sekolah...tengok la tu dua belah jalan jem..kami nak ke duke sebenarnya silap hitung..mr.H sepatutnya masuk duke kat setiawangsa..lagi dekat dengan rumah entah kenapa dia masuk mr2 ke gombak...memang cari nahas lah..tapi time time stress gini saya tak de la leter kan dia..hahaha jangan cari pasal okay dah expert ni saya dah tahu bila time yang sesuai nak buka mulut...itu lah rahsia orang lama...jangan curah minyak kat api..wahh bagi nasihat konon
Tapi nasib saya kurang baik...kat 1utama kena paw oleh si hakim..tak pasal pasal short 700+ belikan game kat dia...huhh janji nak ganti balik degan duit raya dia...tunggu je lah bila nak dapat balik duit tu...dan sekarang baik la dua orang ni kat rumah..ikut je cakap saya..dah dapat apa yang diaorang nak so buat masa ni diaorang jadi anak yang baik...hakim pulak saya dah tak yah bising bising suruh solat..on time...kalau tak dah ujung ujung baru nak solat ...hishh apa kena mengena benda alah tu dengan perubahan perangai depa ni entahlah...tapi saya happy sikit la..kurang sikit kerja leter saya...ha ha ha





Ntah apa nama benda ni...tapi saya ada gak belajar main benda ni...aiii syok juga


Apa apa pun terima kasih kerana singgah

No comments: