Tuesday, November 22, 2011

gegar..ganyang..menang

Salam kepada Aziezah (AA)....Azi..dan Kak Ros....atas komen komen diberi...pada Aziezah..iye anak i udah 3...tu pun masa diaorg kecik terasa ramai sgt dah..sekarang barulah sunyi..:) takpa kita sesuaikan diri dgn keadaan kan...:) untuk Kak Ros....dah nama pun mak kan..memang siang malam risau kan anak anak je kan...InsyaAllah berkat doa kita anak2 akan selamat dunia akhirat...amin....Buat Azi....ishh mana ada nampak muda? gambar mana azi tengok? anyway thanks ya...jawapan komen azi dah diberi dlm post lalu..:)
**********************************************************************

Assalamualaikum...
Sesiapa yang TAK tengok bola malam tadi ????....wahh rasa nya tak ada orang yang tak tengok kot...iya lah saya kata begitu sebab suami dan anak2 masing2 sure tengok bola malam tadi so mana mana suri rumah yang tak minat bola pun terpaksa melangut sambil lipat kain depan tv jugak...kalau tak depan tv betul betul pun sipi sipi tv pun mesti tertengok jugak kan.....

Saya tengok sikit sikit..ishh minat bola..memang minat tapi masa tu saya tengah mengadap blog...hehe lebih minat blog pulak..tapi telinga saya mendengar...aaa jangan kata tak ikut perkembangan...ikut tapi ikut mendengar...masa tu husband tengok jadi..memang saya dapat ikut perkembangan permainan sebab bila bola tak masuk akan kedengaranlah dia marah marah...banyak kali juga saya dengar dia marah kat players malaysia...hehe saya suruh dia apply jadi coach hari tu tak nak....:)

So akhirnya ini lah hasil nya...walaupun pada saya tak berapa syok...sebab saya prefer Malaysia menang masa main sepak sepak tu...menang penalti...huhh kurang omph!! laaaa
Tapi iyalah kan benteng pertahanan Indonesia hebat...sure depa jaga gol betul betul sebab dah pernah kalah masa piala Suzuki lalu kan...tapi jaga jaga pun bolos juga 1...:)

tengok tu statement kat paper....IBU SEGALA PINGAT EMAS....kihkih..caya lah rimau

Husband suka sangat sangat...dia memang menyampah pada Indonesia...err team bolasepak lah ...
Bolasepak ni memang permainan kegemaran manusia sedunia la kan....mana mana pergi memang orang suka sangat dengan permainan bola sepak...budak kecik sampailah ke bapak budak....aihh saya pulak memang di kelilingi oleh lelaki lelaki yang gila bolasepak...tapi saya ikut je....

Masa baru baru kawin selalu ikut tengok husband main kat padang..pernah beberapa kali ikut husband tengok final piala malaysia ke piala FA ke..abang husband pun pernah jadi doktor untuk pasukan Selangor tahun 90an..dah memang keluarga minat bolasepak..hehehe sama jugak dengan keluarga sebelah saya...ishh minat gila..gila bola lah ....saya pun ikut  minat sama...pernah ponteng kelas masa world cup tahun 86 dulu...bangun lewat so ponteng je lah...tapi entah kenapa sejak kawin ni dah kurang...mungkin hormon dah turun ke anak anak kot...even anak dara pun minat bola..sakan tuu

Husband kata walaupun ada negara yang dapat 100 keping pingat emas tapi kalau tak dapat pingat emas dalam bola sepak ...tak de makna nya emas2 dia orang...macam negara kita..dapat berapa emas? 50 lebih je  kan? kalau tak silap cuma dapat tempat ke 4 dalam pungutan pingat emas...tapi di sebabkan kita dapat emas dalam bola sepak....wahhh kira kitalah ...Malaysia lah ....
Juara Sukan Sea 2011

So Tahniah pasukkan Harimau Muda

p/s ....esok ada game lagi...aihhh larat ke budak budak ni main lagi...ishh kesian depa..tak sempat nak rest..:(

Apa apa pun terima kasih kerana singgah....cerita pasal bola pulak makngah kali ni...hehe

5 comments:

L said...

huhu.. malaysia makin naik..=)

jom bacer kejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/belajar-dari-alam.html

Hanis Azla said...

sejak sukan sea, nama2 pemain harimau muda ramai yg saya dah kenal.. kalau tak, yg tahunya pemain malaysia apex dgn safi salee aje.. he..he.. sori kak.. terbiasa dok akak2.. dgn akak pun sy terguna akak juga.. btw, dlm gambar tu akak mmg nmpk muda.. itu yg confuse tu.. he..he.. sori ye..

saniah said...

L...terima kasih sudi jadi follower


Hanis....ehh tak pa..hehe tapi akak rasa macam kena diperbetulkan sebab klau dah lama sangat jadi seronok plak ...perasan muda..haha..gurau ye

azieazah said...

Serak sora menjerit. Jamtung berdebar kencang. Peluh merecik... Cehhhh sangatlah hebat dan penuh dramatik!

saniah said...

AZIE.....wahh memang betul2 menghayati nih...kalau tengok dengan u sure best ni...tunggu perak masuk final thn depan kita g tengok bola sama2...bawak toklaki masing masing jadi body guard...:))