Thursday, June 23, 2011

bunga plastik..bunga hidup

Haa...terlebih rajin la pulak malam ni..petang tadi dah masuk 1 entry kan...sekarang masuk lagi..emm ni sebab kebosanan teramat sangat pasal 2 orang lelaki dalam keluarga saya ni dah menang...dia orang dapat menonton perlawanan bolasepak antara Malaysia dan Lubnan...habis lah peluang saya nak menonton CSI:NY malam ni..huuhu takpe bagi peluang la kan...esok saya tengok siaran ulangan je lah.

Dah takde nak buat apa so saya rajin rajin lah berjalan jalan ke blog2 kawan kawan. Dah dapat pulak idea nak bercerita pasal gambar kat bawah tu. Ni saya tembak kat tandas perempuan di perhentian rehat Sg.Perak masa pulang ke Kodiang awal june dulu. Tahu apa bunga tu?

Saya excited jumpa bunga plastik ni bukan apa...teringat dulu dulu masa masih bersekolah dulu..saya pun pandai membuat nya. Pakatla beli straw minuman dan duduk petang petang membelek straw ni...gunting dan bentuk kan bagi melentik dengan menggunakan hujung mata gunting...lagi cantik kalau straw tu agak tebal...kalau nipis sgt mudah putus...

Hishh kalau di ingat ingatkan lah kan...banyak juga kerja tangan yg saya boleh buat tapi dah lupa cara nya jadi zero laa pengetahuan saya kini. Yang ada dalam ingatan cuma jahit crossstich dan sulam biasa biasa tu je. Sayang kan? kalau skil yg ada tu hilang di makan masa...




Sayang pun sayang la jugak kan...tapi bila pikir pikir balik...bunga ni kalau letak dalam rumah sure kutip habuk dan debu ja ni..banyak la kerja bertambah lagi nak mengelap bunga bunga plastik ni...hehe baik lah guna bunga asli/hidup sebab bau pun harum...cuma sayang lagi sebab nanti layu di buangkan je..hishh dah lah bunga hidup ni mahal...


Ataupun kita biarkan lah bunga bunga tu hidup kat pokok dia dan kita biarkan straw tu kat dalam bekas minuman je lahhh....ha ha ha


Apa apa pun terima kasih kerana singgah... :)

2 comments:

Kakzakie Purvit said...

Rajin saniah buat ini semua. Boleh jadi duit kalau rajin lagi buatlah promo. Atau buat saja online business....

saniah said...

kak za...hehe takde nya rajin..jari jemari dah keras nak melentik lentik plastik ni..hehe