Monday, March 28, 2011

erm....last night very late night actually...entah apa rajin aku ni dah pukul 10 mlm aku start menumis untuk buat this lauk...erm apa term nak guna ek? shidah guna mince beef with tomato and peas...makan dengan roti arab..sedap. Last time aku buat masa kat kodiang atas permintaan ( wahh...me? ada permintaan...haha) anak2 sedara yg masa tu stationed kat rumah mak sebab parents diaorang kena datan HUKM ( abang aku ada follow up dgn pakar kat HUKM)....kebetulan masa tu aku n dikwa ada kat kodiang melawat mak ayah..masa tu mr.H tak ikut..


so di pendek kan cerita..malam tadi aku pun buat la lagi sekali (4th time actually..) sebab aku dah beli wholemeal roti dari carrefour awal tadi dgn mr.H....dia nak roti perancis yang keras but this one ketot je..selling at 2.95..aku pulak suka this wholemeal bread lembut and selling at .089cents....!!! murah giler...tengok je harga yg murah tu terus aku teringat nak makan dengan mince beef ni....gaya nak sambar satu si mr.H tanya nak buat apa banyk2 roti ni..?? yelah sebelum tu aku dah sambar 3 biji roti sausage utk suhailah dan 2 biji chicken bbq bun untuk zulaikha....but then who can resist this price?? aku ambik juga...ler.. so berpeluh peluh lagi la malam tadi in between memasak dan berlari kedepan nak tengok merlin...hehe...cerita budak budak pun aku tak nak miss...yaa at least entertaining compared to drama2 yang Fadsha Sanda berlakon...menyampah ada la so dah siap ini lah hasil nya....


Rupa nya taklah menawan sangat..dan the best part is roti pilihan aku jugak yang dah tinggal separuh...and mr.H kata daging tu sedap....emm harap harap honest compliment la kan...heheh...anak2 dara aku makan ( ermm at last depa mau makan...kalau tak susah sungguh nak suruh depa ni makan...)...thank you shidah for the delicious resepi....memang tak di nafi kan kegemaran ramai...and this resepi dah merantau sampai ke perlis tau..my SIL buat ikut resepi yg aku bagi masa raya 2tahun lepas ke office dia ( dia kerja kat kastam perlis ) dan staff2 perempuan pakat duk minta la resepi ehemm ....:)


Pagi ni aku panaskan and mr.H makan for breakfast...dia tak beli apa apa for breakfast so meaning that dia nak makan lagila roti n cicah daging tu...and aku tengok tadi roti tu dah tinggal ciput je lagi....tak rugi beli...:)

No comments: